וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: הצגת המל"ט באירן - לא יותר מתעמולה

9.12.2011 / 0:15

גורם ביטחוני המתמחה במערך המטוסים הלא-מאוישים הסביר לוואלה! חדשות, כי המל"ט שהוצג לראווה בטלוויזיה האירנית ככל הנראה לא "הופל", וטען כי החלקים שהוצגו נראו מזויפים

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

אחרי שהטלוויזיה האירנית שידרה "תמונות ניצחון" של המטוס האמריקני שיורט בשטחה, ורמזה כי ביכולתה להפיק תועלת טכנולוגית מלמידתו, בישראל מעריכים שלא מדובר אלא בשידור תעמולה. גורם ביטחוני בכיר, המתמחה במערך מטוסים הלא-מאוישים, אמר אמש (חמישי) לוואלה! חדשות כי נראה שהפלת המל"ט באירן אינה מסתמנת כהישג צבאי יוצא דופן.

"בהתחלה, הם טענו שהוא הופל, ואחר כך פרסמו שהוא התרסק", אמר הגורם. "בשני המקרים, המטוס היה צריך להפוך לערימה של שברים, ובטח לא להישאר שלם". עם זאת, הגורם הבכיר הודה כי חשיפת המטוס הלא מאויש - המעוצב, לפי התמונות ששודרו, בדומה למטוסים חמקנים נוספים מתוצרת ארצות הברית - מעוררת סקרנות בקרב כל מי שמטיס מל"טים בעולם. "זה ה-state of the art" ("המילה האחרונה").

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אי אפשר להעתיק את המערכות אחד לאחד", המל"ט האמריקני/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגורם העלה מספר הערכות לסיבה בגינה התרסק מטוס לא מאויש בשטח האירני, ואמר שככל הנראה, מפעיליו איבדו שליטה עליו. "לא אתפלא אם מסלול הטיסה שלו כויל מראש, והוא טס באופן אוטומטי בגיחת צילום מעל אזור המשימה", אמר, והוסיף כי כנראה, שבשל תקלה טכנית, המטוס יצא משליטה, ולאחר שהדלק להטסתו אזל, התרסק. עם זאת, הוא מבהיר: "הם בהחלט לא 'הורידו' אותו. עד היום לא נפל לאמריקאים מטוס מסוג זה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"אירוע חריג עד מביך"

הגורם כינה את האירוע "חריג עד מביך", אך טען כי יש לאמוד את חומרת התקרית בהקשר לחשיבות המשימה אותה אמור היה המטוס למלא.

לדבריו, המל"ט ככל הנראה נשא כלים לתיעוד: "אני מעריך שהיו עליו מצלמות סטילס, ולא וידאו, מאחר שהוא טס בגובה רב".

בהתייחסו לסיכוי שאירן עלולה להעתיק טכנולוגיות מתקדמות וסודיות מהמל"ט, אמר: "כל חלק במל"ט הוא חשוב. אני מחלק את הטכנולוגיה לתוכנה - אם אכן נותרה - ולחומרה, המנוע ושאר המערכות הטכניות, מבנה המטוס, מכשירי תיעוד וכו'. ניתן לפענח ולבחון את המערכות, אבל אי אפשר להעתיק אותן אחד לאחד".

לאחר שראה הגורם את התמונות של המל"ט שפורסמו אתמול, פוסק הגורם כי לאירן ישנה בעיית אמינות. "איך הם מראים את המל"ט שלם"? שאל.

"יש חלקים במטוס, שאפילו במטוס רגיל הם לא הגיוניים - הרשת בחזית, למשל. יש עוד חלק אחד מזויף, שהאמריקאים הודו שהוא נפל. השאלה היא מה הצליחו האירנים לאתר".


עוד בנושא
אירן מציגה: זהו מל”ט הריגול האמריקאי שלכדנו
גורם אמריקני מאשר: ”המל”ט המתקדם נפל בידי אירן”

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 22:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully