וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארנבון מלוקק: שני ארנבונים מתכוננים לארוע חגיגי

10.12.2011 / 10:10

שני הארנבונים שבסרטון הם ארנבונים מצויים ננסיים, שגודלם כגודל כף יד. כמו שניתן לראות, הם מרגישים מאוד בנוח להתלקק ולפהק עד קץ הימים. ססרטו לשבת

שני הארנבונים שבסרטון הם ארנבונים מצויים ננסיים, שגודלם כגודל כף יד. הארנבונים, חובבי ניקיון ואסתטיקה, שייכים למשפחת הארנבאים, הכוללת יותר מ-40 מינים שונים של ארנבונים. חיה זו ניזונה מצמחים, ירקות ומיני זרעים, אותם היא מכרסמת בעזרת ארבע שיניה החדות, שתיים למעלה ושתיים למטה. הארנבון חי במחילות תת קרקעיות, בהן הוא שוהה במשך רוב היום. לקראת רדת החשיכה, הוא יוצא כדי למצוא את מזונו.

רבים מבלבלים בין ארנבים ובין ארנבונים. אמנם הם בני אותה משפחה וידועים כאצנים מהירים, אך בפועל ההבדלים ביניהם גדולים. ארנבון לדוגמה חי בקבוצות, הוא נולד בגומחות על פני הקרקע, ללא פרווה, כשעיניו עצומות. הוא בעל אוזניים קצרות יותר ומבנה גוף קטן הרבה יותר מזה של ארנב.

הרגלי המין של הארנבים מככבים במטבעות לשון רבים, ואכן הארנבונים הרוויחו ביושר את יכולתם הדמוגרפית. בניגוד לבעלי חיים רבים בטבע, הארנבונים מסוגלים להתרבות כל חודש, במשך כל השנה. הריון נמשך כ-30 יום ומסתיים בשגר של כשבעה פרטים. במקרים נדירים מסוגלת נקבת הארנבון להתעבר שוב עוד בטרם ההמלטה הנוכחית. לזכר יש חיים קלים יותר - אין לו בת זוג קבועה והוא לא לוקח חלק בטיפול בוולדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully