וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצרו של "חישי" חדיף, השופט נזף במשטרה

7.12.2011 / 15:12

מעצרו של מי שנודע בעבר כ"ראש כנופיית פרדס כץ" וחשוד בניסיון רצח כפול הוארך ביומיים. השופט מתח ביקורת על התנהלות המשטרה. פרקליטו של חדיף: "עצרו אותו לפי שמועות"

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (רביעי) ביומיים את מעצרו של יצחק (חישי) חדיף, שנודע בעבר כראש כנופיית פרדס כץ, בחשד לניסיון רצח כפול לפני כשלושה שבועות בבני ברק. בדיון בהארכת המעצר מתח השופט ביקורת על המשטרה, שלדבריו עצרה את חדיף בשלב מוקדם מדי, מה שעלול להביא לטרפוד החקירה.

לפני כשלושה שבועות ירו אלמונים מטווח קצר לעבר האחים חגי ויעקב פליסיאן, בגן ציבורי ברחוב יוסף חיים בבני ברק. אחד מהם נפצע באורח בינוני והשני קל והם פונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. היורה נמלט מהמקום. משטרת מרחב דן החלה בחקירת ניסיון הרצח הכפול ואתמול נעצר חדיף בחשד כי היה מעורב בניסיון החיסול.

המשטרה ביקשה היום להאריך את מעצרו של חדיף בשמונה ימים. במהלך הדיון טען נציג המשטרה כי חדיף נעצר לאחר חקירה סמויה שניהל צוות החקירה בחודש האחרון. לטענתו המשטרה לא מיהרה לעצור את חדיף, אלא המתינה עד לשלב בו היא צריכה לחקור אותו בעודו במעצר. עוד טען נציג המשטרה כי "מדובר בעבירות חמורות, שמקיימות את עילת המעצר".

סנגורו של חדיף, עורך הדין אמיר אוחנה, הציג בדיון תסקיר וגזר דין של בית המשפט המחוזי בעניין תאונת הדרכים בה היה מעורב חדיף בשנת 2009. לדבריו, המסמכים "מדברים באופן ברור על כך שהוא חדל מעברו הפלילי, שנטוע ברובו בעברו הרחוק לפני עשור". עורך הדין הוסיף כי "החשוד מתפרנס בכבוד בעשר השנים האחרונות".

"כדור שפשף את בטנו של חדיף"

עורך הדין אוחנה טען עוד כי מרשו למעשה נפצע בעצמו בתקרית הירי המדוברת. לדבריו, חדיף עמד עם שני הנפגעים, עמם הוא מיודד, על המדרכה, ו"נפצע באופן שכדור שפשף את בטנו. גם הטלית שהייתה עליו נקרעה". הסנגור טען כי אין בידי המשטרה ראיות נגד מרשו, אלא מידע מודיעיני על זהותו של היורה. לסיום ביקש הסנגור לשחרר את מרשו למעצר בית.

השופט מוקי לנדמן מתח בהחלטתו ביקורת על המשטרה ואמר כי "היחידה החוקרת מעמידה את בית המשפט בשלב המעצר במבחן לא פשוט". השופט הוסיף כי "קשה להשתחרר מהרושם שהיחידה החוקרת סברה שהמעצר יניב פירות, שהחקירה הסמויה לא הניבה. רוב המקרים הדומים מלמדים את ההפך הגמו, והוא כי מעצר מוקדם מדי עלול להביא לטרפוד החקירה".

השופט הסתפק בהארכת מעצרו של חדיף ביומיים בלבד.
בתום הדיון מסר עורך הדין אוחנה כי "המשטרה עצרה את מרשי בלי ראיות, רק על פי שמועות. למרשי יש עבר אותו מכירה המשטרה, אולם בעשור האחרון הוא אינו עוסק בפלילים, הוא חזר למוטב ומתפרנס ביושר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully