וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין יותר "מורם מעם"

דן מרגלית

7.12.2011 / 12:18

האמת והצדק נקבעו כבר פעמיים בשני פסקי דין. יישומם מתחיל היום בכניסתו של משה קצב לכלא. רגע לפני שהוא מאבד את חירותו אמר ל"ניו יורק טיימס" כי אינו מתחרט על דבר. בלי ענווה בלי הרכנת ראש בלי הרהור הוא בשלו.

זו קריאת תיגר על שלטון החוק והיא מאפיינת מורשעים רבים ואיש אינו צריך לבוא אליו בטענות. על פי עמדתו הנוכחית אינו כשיר לטיפול פסיכולוגי שבלעדיו לא יהיה דיון בקיצור תקופת מאסרו. זכותו. בעייתו. רק שיהיה מודע לכך.

מעתה ואילך ראוי להניח לו לנפשו. הוא אינו נשיא. אינו ראוי למעמד מיוחד. לפיכך אינו ראוי גם להתעניינות עוינת במיוחד. הוא נענש כדין ועורר עליו זעם לא רק בגלל המעשים שבהם הורשע אלא גם עקב ניסיונו המחוספס להטיל דופי במי שהעידו נגדו.

מנגד הפגינו כלפיו איבה חריגה. היתה אי נוחות לשבת באולמו של השופט ג'ורג קרא הקורא את פסק הדין ולשמוע את קריאות השמחה והגנאי של ההמון המפגין ברחבת היכל הדין. ליהודים זה מזכיר ימים רעים במשפט האירופי.

הפרשה הגיעה לקיצה

הטענות לגופן נידונו כבר בהרחבה. האירועים במהלך השנים מאז פתח קצב בהליכים אשר הוליכוהו לכלא צריכים עיון נוסף. מניין שאב את האנרגיה הרעה להתלונן על הנשים האלה באוזני היועץ המשפטי מנחם (מני) מזוז בעוד הוא יודע כי טענותיו שקריות? כיצד לא נרתע מן האפשרות שמזוז היה בולע את הפיתיון ומאשים את הנשים שכבר היו קורבנותיו של קצב והיו עלולות לעבור סיבוב שני של פגיעה הפעם מנחת זרועו של החוק? והוא לא היסס ולא עצר ולא פיקפק ולא גימגם אלא הלך עם זה.

אתמול הודיע שירות בתי הסוהר כי אחד מאנשיו ילווה את קצב 24 שעות ביממה כדי שלא יאבד את עצמו לדעת. זה כסת"ח. ההסתברות שאיש כה נחוש וקשה ואטום לביקורת יעשה זאת אינה גדולה יותר מכל עבריין המגיע מהאליטות מהצווארון הלבן. רק שנציב שירות בתי הסוהר אינו רוצה ליטול על עצמו סיכון מחושב. טועה אבל האחריות מוטלת עליו ולפיכך גם ההכרעה בידיו.

מכל מקום הפרשה מגיעה היום לקיצה. פוליטיקאים הבוחשים במערכת המשפט בצורה תמוהה ומאיימת ניסו להקים מחסומים לאורך כל דרכו של הצדק. גם בימים אלה. רעיונות העוועים שלהם נדחו על הסף אבל מי יתקע לידינו כי לא יעלו ויצופו ויזכו להישג רב יותר בפעם הבאה?

המאבק לשחיקת מעמד בית המשפט ולמתן העדפות ל"מורמים מעם" בעיני עצמם עשה כברת דרך ארוכה מאז משפטו של אריה דרעי ועד כניסת קצב לכלא. זו סיבה לדאגה לערנות לא בגלל האסיר החדש אלא מפאת החשש מה יקרה כאשר יגיעו נכבדים אחרים מהמערכת הפוליטית אל שערי הכלא.

ומה על קצב עצמו? ראוי שיניחו לו. ראוי גם שהוא יניח לנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully