וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ברבור שחור" יכשיר צוערים להתמודד עם הפתעה

7.12.2011 / 1:13

רב המכר הבינלאומי, שהגיע לידיו של מפקד בית הספר לקצינים של צה"ל, הוביל להקמת סדרת אימונים מפרכת אותה יעברו המיועדים לפקד על מחלקות. "הפתעות יקרו, המטרה היא שהן לא יכריעו"

הספר "הברבור השחור" של נאסים ניקולס טאלב, בנושא השפעתו המטלטלת של הבלתי צפוי על הכלכלה והחיים, יהפוך לסדרת האימונים הקשה ביותר שיעברו צוערי החי"ר של בה"ד 1, כדי להכינם למלחמה הקשה ביותר עבור לוחמי זרוע היבשה.

אלוף פיקוד צפון יאיר גולן העניק את הספר "הברבור השחור" של נאסים ניקולס טאלב לידי מפקד בה"ד 1, אלוף משנה ערן ניב, וביקש לבחון בצבא את סוגית ההפתעות אותן קשה לצפות מראש. אלוף משנה ניב קרא את הספר והעלה מספר תובנות, בין היתר כי נדרשת פעולה לצמצום מספר ההפתעות בשטח, אולם אם הן כבר מתרחשות – המטרה היא להפוך אותן לכמה שפחות חמורות.

"הפתעות יקרו", הסביר קצין בכיר בבה"ד 1, "אך ברגע שהופתעת, אל תוכרע. היו מקרים בהם כוחות צה"ל הופתעו והוכרעו, כמו בעין עריק (פיגוע שהתרחש במחסום בחודש פברואר 2002 – א.ב.) במהלכו נהרגו שישה חיילים".

לשם כך החליט אלוף משנה ניב להקים את סדרת האימונים הקשה ביותר להשלמת 'גפן', המיועדת למפקדי המחלקות העתידיים לחטיבות החי"ר, ושמה יקרא "סדרת ברבור שחור". "הסדרה שמבוצעת כעת לראשונה כוללת הפתעות מגוונות לצוערים", סיפר קצין בכיר בבה"ד 1, "למרות שמפקד המחלקה מוכן, כשיורים עליו הוא קופא. מי שלא יודע לצאת מהקיפאון הזה ולתת תגובה שתציל את המצב – מוכרע. מפקד המחלקה חייב לעשות הכל כדי שזה לא יקרה, אך ברגע שזה קרה עליו לדאוג שלא יוכרע".

הצוערים לומדים את סיפורו של סמל ראשון משה נפתלי מעורב גולני, שהסתער לעבר המחבלים בפיגוע בגבול המצרי לפני כארבעה חודשים ובקור רוחו הביא להכרעה, למרות שהכוח נכנס להפתעה מוחלטת. "אנחנו מלמדים את הצוערים לא רק להימנע מהפתעות ולא להיות מוכרעים, אלא גם להתרומם ולהכריע", הוסיף הקצין הבכיר.

"נטמיע כל מיני סוגים של הפתעות"

במהלך סדרת האימונים, יעלו הצוערים לתאי שטח שאינם מכירים ברמת הגולן, במטרה לתמרן לכיוון הכללי של לבנון, כשעל גופם משקלים כבדים ואוכל מיוחד שיאפשר להם לעמוד במשימות במשך כל שעות היממה, למשך שלושה ימים. הם יידעו על המשימה הראשונה שלהם בלבד, כשבהמשך יחוו היתקלויות, תקלות וילכו לאיבוד בסבך הצמחייה. גדוד גפן יחולק לצוותים, מחלקות ופלוגות שיתמודדו עם המשימות בנפרד.

"נטמיע כל מיני סוגים של הפתעות", סיפר קצין בכיר לוואלה חדשות!, "יש הפתעות שנופלות על הצוערים משמים, כאלה שגורמות להם להוריד את התגיות ולבקש ללכת הביתה. במקרים קיצוניים, הסגל חוטף את הצוער ומחזיר אותו בחזרה לשטח, כשהוא אינו יודע היכן הוא ממוקם. בשלב זה אני מצפה ממנו שגם אם הופתע, יידע לא להיות מוכרע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully