וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ חגג: "ההסכם החדש עם המתמחים - היסטורי"

פנחס וולף

6.12.2011 / 21:09

שר האוצר שטייניץ וסגן שר הבריאות ליצמן התייחסו הערב בכנסת להסכם הצפוי להיחתם עם המתמחים.ליצמן: "נראה שינוי דרמטי ברפואה". בתוך כך, הסיכומים מוצגים למתמחים בבית החולים

שר האוצר יובל שטייניץ (הליכוד) וסגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) התייחסו הערב (שלישי) במליאת הכנסת להסכם שצפוי להיחתם עם הרופאים המתמחים וקראו למתמחים בבית החולים איכילוב בתל אביב לקבל את המתווה שהושג בין נציגי המתמחים ונציגי משרד האוצר. במהלך היום, נציגי הרופאים המתמחים מבתי החולים רמב"ם בחיפה, שיבא בתל השומר והדסה בירושלים הביעו את הסכמתם למתווה ונרשמה שביעות רצון גם במשרד הבריאות ממאמצי התיווך.

סגן שר הבריאות ליצמן אמר כי "אני לא כזה 'יס מן' שאחשוש להגיד אחרת, מדובר בהסכם מצוין ונראה בשנים הקרובות שיפור דרמטי ברפואה". לדבריו, "הייתה כבר פנייה של אחד מבתי החולים לעבור לפריפריה. הנושא הזה מצטרף לנושאים חברתיים אחרים שיש לי הסכמה לגביהם עם שר האוצר".

מסיבת העיתונאים של משרד האוצר על מחאת הרופאים, אוגוסט 2011. דרור עינב
יש להם סיבה טובה לחייך. סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ושר האוצר יובל שטייניץ/דרור עינב

שטייניץ התייחס אף הוא לסיום המסתמן של המשבר ואמר כי "אנחנו עומדים לסיים מחר באופן רשמי תקופה לא פשוטה למערכת הבריאות בישראל. סגן השר ליצמן ראוי היה שיהיה שר. הוא עושה עבודת קודש ובגישה נועזת ומקורית שיכנע אותנו לאשר מהלכים, כמו רפואת שיניים חינם לילדים עד גיל עשר, שמעולם לא חשבנו להסכים להם". עוד אמר שטייניץ כי "התוצאה הסופית היא טובה מאוד - זה לא סתם הסכם שכר. יש פה הסכם כפול לחיזוק הרופאים וחיזוק הפריפריה, תרומה משמעותית לחיזוק תנאי הרופאים ושכר עבודתם ומצד שני זה תורם תרומה בלתי רגילה לרפואה בישראל, אם על ידי הכנסת שעות נוספות ואם על ידי חיזוק הפריפריה".

שטייניץ הוסיף ובירך את הרופאים "שעושים עבודת קודש, שהם המעולים ביותר והמקצועיים ביותר בחברה, ואת המתמחים הצעירים, מיטב הנוער בישראל. יש לברך את מערכת הבריאות בכלל. ההסכם ייזכר כהסכם היסטורי. שירותי הבריאות לאזרח הישראלי מתל-אביב ועד באר שבע ואילת, דרך צפת וטבריה, ישופרו בשנים הקרובות. זו קפיצת מדרגה".

בתוך כך, בבתי חולים אחרים ברחבי הארץ ממשיכים להציג למתמחים את הסיכומים שהושגו בין הצדדים בתיווכם של השופט בדימוס יצחק זמיר ופרופ' מוטי מירוני, לקראת הצגתם בבית המשפט. לפי חלק מההסכמות שהושגו הלילה בין המתמחים והאוצר, יקבל כל אחד מהמתמחים מענק בסך עשרות אלפי שקלים במהלך תקופת ההתמחות. גם הרופאים המומחים יזכו לשיפור משמעותי בתנאיהם, ויקבלו תגמול בעבור תורנויות אחר הצהריים וכן יזוכו בכוננויות בתמורה לעבודה נוספת. התוספת לשכרם עשויה להסתכם בכ-7,000 שקלים, לכל מומחה. ההסכם יאושר באופן סופי רק לאחר שהמתמחים עצמם, ולא רק נציגיהם, יאשרו אותו.

לקריאה נוספת
בבתי החולים שיבא ורמב"ם אישרו ההסכם החדש
מתמחים נוספים אישרו מתווה האוצר
מוקדם יותר: הושגה פריצת דרך מול האוצר, ההסכם יובא לאישור המתמחים
לפני שבוע: התקדמות במגעי המתמחים והאוצר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully