וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודות שירות למתנחל שדרס מחבל פצוע על הכביש

גלעד גרוסמן

6.12.2011 / 12:33

וסים מוסוודה דקר את תמר מזרחי בקריית ארבע. בעלה, דוד, פגע בו עם מכוניתו, אך נקבע כי בשל נסיבות חייו, אין לגזור עליו מאסר. השופט שהיה בדעת מיעוט: אסור לנאשם לעשות דין לעצמו

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שלישי) שלושה חודשי עבודות שירות על דוד מזרחי, בן 57 מקריית ארבע. הוא הודה והורשע, במסגרת הסדר טיעון, בחבלה חמורה. בסוף 2009, מזרחי דרס את וסים מוסוודה, מחבל שדקר את אשתו סמוך לתחנת הדלק בכניסה להתנחלות. מוסוודה, הגיע לחנות YELLOW במתחם התחנה, ודקר שם את אשתו של מזרחי, תמר, דקירה אחת בגרון. הוא יצא מהחנות ודקר אדם נוסף.

שלושה חיילים ומאבטח שהיו בתחנה ירו לעבר מסוודה בניסיון לעצור אותו ממעשיו, ופגעו ברגליו. תמר, שנפצעה, התקשרה אל בעלה, ואמרה לו: "דוקרים אותי, דוקרים אותי". מזרחי מיהר לתחנת הדלק כדי לסייע לה, אך לא הצליח לאתרה. הוא הבחין באדם השני שנדקר, וחשב כי מדובר במחבל שנפצע מירי החיילים. הוא היכה אותו, אך כשהבין את טעותו, נכנס למכונית, נסע לכיוון החיילים, הדף אותם הצידה, ואז דרס את המחבל, ששכב פצוע על הכביש. בתחילה, הואשם בניסיון רצח, אך לאחר מכן, במסגרת הסדר הטיעון, האישום הומר בחבלה חמורה בלבד.

פיגוע דקירה בקריית ארבע נובמבר 2009. Ariel Schalit, AP
מזרחי דרס את המחבל, אחרי שכבר נפצע מירי חיילי צה"ל/AP, Ariel Schalit

השופטים משה דרורי ובן ציון גרינברג, קבעו כי יש לגזור על מזרחי עבודות שירות בלבד. השופט צבי סגל סבר בדעת מיעוט שיש לגזור עליו גם עונש מאסר. בגזר הדין מצויין כי בתו הבכורה של מזרחי נהרגה מפליטת כדור ב-2007. כמה חודשים לאחר מכן, נהרג בנו בתאונת דרכים. שירות המבחן קבע שמזרחי נמצא בפוסט טראומה והמליץ לא לגזור עליו מאסר, מכיוון שהמחבל לא נפצע פצעים קשים בדריסה.

"עבודות שירות מעבירות מסר חברתי ומסייעות לשיקום"

"סיפורו של הנאשם השפיע עלינו", נימק השופט סגל את דרישתו לגזור על מזרחי גם עונש מאסר בפועל", "אך יחד עם זאת, עלינו להקפיד ולהדגיש כי כל מעשה של חבלה חמורה, גם כלפי מחבל, אינו יכול להיחשב כמושג מופשט שניתן להדחיקו", אמר. "חובה לעקור את הנוהג של עשיית דין עצמי בניגוד לחוק".

עם זאת, השופטים דרורי וגרינברג, בקביעתם שאין מקום להטיל על מזרחי מאסר בפועל, התייחסו לעובדה שגם הוא וגם המחבל הואשמו תחילה בניסיון רצח. "יש הבדל תהומי בין מחבל שמתכנן לרצוח יהודים, לבין בעלה של מי שכמעט נרצחה, ושהגיב על אותן פעולות הרג של המחבל", כתבו. "כאשר מפעילים שיקולים של חסד וחמלה, אין מקום לגזור מאסר בפועל. עבודות שירות מעבירות מסר חברתי - ומסייעות לשיקום", הכריעו.

פרקליטו של מזרחי, עורך הדין דוד הלוי, אמר בתגובה, כי "מדובר בעונש מאוזן וראוי. בית המשפט המחוזי שקל את כל הנסיבות המיוחדות, הן של האירוע והן את נסיבותיו האישיות הקשות של מרשי, כפי שפורטו בגזר הדין. צריך לזכור שמרשי פעל באירוע במצב של אובדן עשתונות, לאחר שאשתו זעקה לעברו שדוקרים אותה והוא סבר שהיא נפגעה קשות בפיגוע".

עוד על הפרשה
חיילים העידו: המחבל נדרס פעמיים למרות שלא היווה סיכון
כתב האישום: מזרחי נסע שוב ושוב כדי לוודא הריגה במחבל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully