וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל דנינו: "איבדנו את האזרח שומר החוק"

עינב שיף

6.12.2011 / 12:01

המפכ"ל טוען כי למרות השיפור בהישגי המשטרה, אמון הציבור בשוטרים אבד: "הסיבה היא שלא נתנו מספיק קשב". לדבריו, יש לחזק גם את מעמד בתי המשפט: בלי דמוקרטיה אין על מה לשמור

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, קובל על אובדן אמון הציבור במשטרה, ואומר כי הקצינים הבכירים לא היו קשובים במידה מספקת "לאזרח הקטן". בפאנל בכנס אילת לעיתונות, שעסק ביחסים בין התקשורת והמשטרה, אמר דנינו כי "בזמן שאנחנו התמקדנו בפשיעה ובעבריינים, איבדנו את האזרח שומר החוק מסיבה פרוזאית - לא נתנו לו קשב". לדברי המפכ"ל, "הרוב המכריע בישראל הם האזרחים שומרי החוק. כנראה שלא מספיק לרוץ אחרי הגנבים, והראייה היא הסקרים השונים, למרות שב-2011 נרשמה עלייה משמעותית באמון הציבור בנו".

"לאמון הציבורי יש השפעה מכרעת על מידת ההצלחה של המשטרה, והתקשורת היא נדבך מרכזי לכך", אמר. דנינו אמר כי חזון המשטרה לשנה הבאה הוא "אמון הציבור". לדבריו, זה בסיס העשייה של המשטרה. "זהו אמון בכך שהמשטרה היא של כל הישראלים, בלי יוצא מהכלל - של יוסף מתל אביב, יוסוף מאום אל פאחם, ג'וזף מנצרת, מירי מאריאל, מריה מטייבה וכל מי שיושב כאן. אני משוכנע שאנחנו ראויים לאמון הציבור. יתרה מזו, אני משוכנע שכחברה במדינת ישראל, אנחנו זקוקים לו. בלי אמון ברשויות האכיפה, הרשות השופטת ובראשה בית משפט עליון - בלי רמת אמון גבוהה בכל המוסדות האלה, אין דמוקרטיה, ולכם לא יהיה על מה לשמור".

יוחנן דנינו בציון ה-30 לתנ"צ ליאור בוקר, ינואר 2011. שלומי גבאי
מכה על חטא? דנינו/שלומי גבאי

"על עלייה בגניבות הרכב האזרח יקרא ברוב העיתונים, אך על ירידה - לא בטוח", התלונן דנינו, ביחס לסיקור התקשורתי של המשטרה. לאחר מכן, פירט את יעדי המשטרה ל-2012, עבור אזרחים מפרי חוק, אזרחים שומרי החוק ועבור השוטרים עצמם. "השוטרים זקוקים לשכר ראוי", הבהיר דנינו. "הגענו להסדר עם האוצר בקשר לשוטרים המתחילים, וגם השוטרים הוותיקים צריכים שיפור בשכר - לא כדי להיות עשירים, אלא כדי להרוויח שכר ראוי".

"לציבור מגיעה משטרה ברמה גבוהה יותר"

"אין מספיק שוטרים במדינת ישראל כבר הרבה שנים, וצריך לפתוח עם זה", הוסיף דנינו. "זה לא תירוץ, חס וחלילה, כי עם מה שיש לנו אנחנו יודעים לעשות המון. לציבור מגיעים שירותי משטרה ברמה גבוהה יותר, וזה יקרה רק אם נשקיע בזה יותר".

"גידול השוטרים ברחובות היא מתוך התייעלות שלנו. אבל קצינים רבים ברמת המטה – התקנים שלהם בוטלו, והעברנו אותם לשטח. אנחנו בעיצומו של תהליך, וזה ייקח קצת זמן. אני מאוד אופטימי. הדבר המרכזי שעומד להשתנות זו נקודת המבט של השוטרים. השוטרים ילמדו להסתכל על עצמם מהזווית של האזרח שומר החוק. עד היום, השוטר הסתכל מהזווית שלו, כשוטר שתפקידו לאכוף חוק. היום, הוא יצטרך להיכנס לנעליו של האזרח ולנסות להבין מה האזרח מצפה ממנו כנותן השירות".

עוד על יחסי המשטרה והציבור:

מי פרסם תמונת סמל המשטרה כשעליו צלב קרס?
"התושבים שנפגעו בבאר שבע לא נשמעו להוראות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully