וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרת דירוג האשראי מיתנה העליות בוול סטריט

שלי אפלברג

5.12.2011 / 23:28

"פיננשל טיימס" דיווח כי S&P מתכננת לפרסם אזהרת דירוג לכל מדינות הגוש, בהן גם צרפת וגרמניה בעלות דירוג אשראי מושלם. בתגובה, התמתנו העליות בוול סטריט: דאו ג'ונס עלה ב-0.65%

יום המסחר הראשון בשבוע בארה"ב, שנפתח בעליות שערים חדות על רקע פגישת אנגלה מרקל וניקולא סרקוזי, נסגר בצורה מתונה יותר לאחר הפרסומים על אזהרת דירוג אפשרית לכל מדינות גוש היורו. נאסד"ק נסגר בעלייה של 1.1%, S&P500 הוסיף 1% לערכו ומדד דאו ג'ונס התחזק בכ-0.65%. הזהב נסגר בירידה של 1.32% ל-1,724 דולר לאונקייה והנפט, אשר נסחר בתחילת היום בעליות חדות, נסגר ללא שינוי, ברמה של 100.98 דולר לחבית.

העליות מעבר לים נחלשו על רקע הדיווח ב"פיננשל טיימס" ובבלומברג כי סוכנות דירוג האשראי סטנדרט אנד פורס (S&P) תפרסם בקרוב אזהרת דירוג אשראי לכל מדינות גוש היורו, ובהן גם שתי הכלכלות הגדולות ביבשת - גרמניה וצרפת.

מגזר הפיננסים הוביל את העליות, על רקע פגישת אנגלה מרקל וניקולא סרקוזי, שהתקיימה היום במטרה להפחית את חילוקי הדעות לגבי ניהול המשבר באירופה, וכן על רקע אישור תוכנית הצנע באיטליה בהיקף של 24 מיליארד יורו על ידי הפרלמנט האיטלקי.

את סוף השבוע שעבר סגרה וול סטריט במגמה מעורבת לאחר הזינוק החד ביותר במדדים שנראה מאז שנת 2009. למרות זאת, S&P לא הצליח לחדור מעלה את קו ממוצע ה-200 ימים (Moving Average). פריצה של הקו יכולה להוות אינדיקציה להמשך עליות בזמן הקרוב.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי הודיעו היום בתום פגישתם בארמון האליזה בפאריס כי האיחוד האירופי זקוק לגיבוש אמנה חדשה על מנת לפתור משבר החובות ולהציל את גוש היורו. לדבריהם, האמנה תוכל לכלול את כל 27 המדינות החברות באיחוד האירופי או רק את 17 המדינות החברות בגוש היורו. על פי האמנה, תעניש מדינות שלא יעמדו ביעד גירעון תקציבי של 3% מהתמ"ג ייענשו.

על אף האופטימיות בשווקים אמר היום נשיא הבנק הפדרלי של שיקגו, צ'רלאס אוונס, כי "הפדרל ריזרב חייב לנקוט בפעולה מיידית כדי לתמוך בהתאוששות בארצות הברית בטרם תתיישב אל תוך נתיב צמיחה נמוך לאורך זמן". אוונס הוסיף כי "יותר מדי מונח כיום על כף המאזניים בכדי שנהיה שאננים יתר על המידה בזמן שהכלכלה נמצאת במצב כה קשה". אוונס הזהיר כי בלי מדיניות מוניטאית חדשה ארה"ב יכולה לשקוע לתוך מיתון עמוק וקשה.

נתוני מקרו שפורסמו היום: צמיחת פעילות מגזר השירותים בארה"ב הואטה בנובמבר, בניגוד לתחזיות כי תואץ. מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים של מכון ISM ירד לרמה של 52 נקודות – הקריאה הנמוכה ביותר מאז ינואר 2010, לעומת רמה של 52.9 נקודות באוקטובר. כלכלנים צפו כי צמיחת פעילות מגזר השירותים תואץ בנובמבר וכי המדד יעלה לרמה של 54 נקודות. עם זאת, קריאה גבוהה מ-50 נקודות עדיין מצביעה על התרחבות בפעילות מגזר השירותים.

דו"ח היקף ההזמנות של המפעלים בארצות הברית שפורסם היום הצביע על ירידה בהיקף ההזמנות באוקטובר, חודש שני ברציפות, מה שמעיד על האטה גם במגזר הייצור. משרד המסחר האמריקאי דיווח כי היקף ההזמנות ירד ב-0.4% באוקטובר, לאחר ירידה של 0.1% בספטמבר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully