וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: שרה איטלקייה הודיעה על קיצוץ, ופרצה בבכי

5.12.2011 / 17:29

לוקחת ללב: שרת הרווחה החדשה של איטליה, אלסה פורנרו, החלה להודיע על תוכנית קיצוצים בפנסיה, אך הדמעות לא איפשרו לה להשלים את דבריה - וראש הממשלה מריו מונטי נאלץ להתערב

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק)

זה כואב: שרת הרווחה של איטליה, אלסה פורנרו, לא הצליחה להתמודד עם כובד המשא, כשהודיעה אתמול (ראשון) על שורת קיצוצים - ופרצה בבכי מול המצלמות. השרה הבוכייה לא הצליחה להשלים את דבריה, וראש הממשלה, מריו מונטי, נאלץ להתערב ולהשלים את תיאור הצעדים שיינקטו כדי לאפשר לממשלה להשתלט על ההוצאות הממשלתיות ולסייע בצמצום החוב הלאומי העצום.

תזכורת מאוסטרליה: ראש הממשלה פרצה בבכי בפרלמנט

הרפורמה עליה הוכרז כוללת בין היתר את העלאת גיל הפנסיה לגברים ולנשים ל-68 עד לשנת 2018, וביטול ההצמדה של קרנות פנסיה רבות למדד האינפלציה. "שום תוכנית פנסיה לא יכולה לספק חסכונות בשנה שלאחר יישומה, או בשנה שבה היא מיושמת, משום שהמערכת הפנסיונית היא מנגנון לטווח ארוך, המחבר בין דורות", החלה פורנרו בדבריה במסיבת עיתונאים ברומא. "לכן היה עלינו לבצע זאת. זה גרם לנו גם לנזק פסיכולוגי והתבקשנו ל...".

בשלב זה התמסרה פורנרו לדמעות, ואחרי מבוכת מה השלים מונטי את דבריה, ואף החמיא לה: "אני חושב שהיא התכוונה לומר: 'להקריב'. ואם יורשה לי... להתערב, מעשי ההקרבה זכו לביטוי כה מרשים מצד עמיתתי השרה פורנרו. היא התכוונה לעובדה שעלינו לספוג את עליית האינפלציה בקרנות הפנסיה. אבל הצלחנו להגן על קרנות הפנסיה, ולהוריד את הפגיעה למינימום".

משבר החוב האיטלקי - עוד כותרות:
דיווח: סיוע של 600 מיליארד יורו לאיטליה
איטליה: קמה ממשלת טכנוקרטים, "נרגיע השווקים"
מונטי הציג תכנית כלכלית; הפגנות ברחבי איטליה
מיהו "סופר מריו" שינסה להציל את איטליה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully