וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נרקומן כפת אישה אומללה - והותיר אותה למות מחנק"

קובי מנדל

5.12.2011 / 17:01

פיוטר רבינוביץ', נמלט ממוסד גמילה, ופגש את נדיה ולנקינה שהציעה לו להתארח אצלה. כשביקשה שישתתף בשכר הדירה, הוא קשר אותה, וחי שבועיים לצד גופתה המרקיבה. היום נשלח למאסר עולם

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (שני) מאסר עולם על פיוטר רבינוביץ', בן 25 מבת ים, שהודה והורשע בהסדר טיעון ברציחתה של נדיה ולנקינה, בת 38 במותה, בדירתה השכורה בחיפה. כמו כן, נידון רבינוביץ' לחמש שנות מאסר בגין עבירות אחרות בהן הורשע במסגרת התיק, וירצה אותן בחופף למאסר העולם.

הרצח אירע בחודש דצמבר בשנה שעברה. רבינוביץ' נמלט ממוסד גמילה, בו אושפז בצו בית משפט. חמישה ימים לאחר מכן בא לחיפה ופגש את המנוחה. בין השניים התפתחה שיחה, במהלכה סיפר לה שאין לו היכן לגור. ולנקינה הציעה לו להתארח בדירתה, ובלילה, כשהגיע לישון במקום, אמר לה כי הוא צפוי לקבל סכום כסף מסוים בימים הקרובים.

כמה ימים לאחר מכן, ולנקינה הודיעה לרבינוביץ' כי אם לא תקבל את הכסף עד למחרת, יהיה עליו לעזוב את הדירה. הוא זעם עליה, קשר אותה בחדר השינה במנגנון כפיתה מיוחד שהכין, והותיר אותה קשורה עד שנחנקה למוות. הוא המשיך לגור בדירה כשבועיים נוספים, תוך שהוא משתמש בכרטיס האשראי שלה, ומוכר תכשיטים וחפצים אחרים שמצא בבית. בנוסף, רבינוביץ' גנב תרופות שמצא במקום ונטל אותן כסמים.

הארכת מעצר של פיוטר רבינוביץ' החשוד ברצח נדיה וילנקינה, מרץ 2011. ג'יני
המשיך לגור בדירה בזמן שוולנקינה גססה בחדר השינה. רבינוביץ' בבית המשפט/ג'יני

באחת הפעמים כששב לדירה, נתקל רבינוביץ' בבעל הדירה, שהגיע למקום לאחר שלא הצליח ליצור קשר עם המנוחה, אותה תיאר כמי שנהגה לשלם את דמי השכירות באופן מסודר. הוא מסר לידי בעל הדירה את המפתח ונמלט מהמקום. בעל הדירה נכנס לדירה, ובשל אי הסדר ששרר בה והריח הרע שנדף ממנה, הזעיק למקום את המשטרה. בסריקה מהירה שבוצעה במקום לא הבחינו השוטרים בגופתה של ולנקינה, שהייתה מוטלת בחדר השינה ומכוסה בשמיכה.

השופטים: המעשים "כמו נלקחו מסרט אימה"

כעבור שלושה שבועות חזר למקום בעל הדירה, והבחין בגופה, והזעיק שוב את כוחות ההצלה. במשטרה דוחים את טענותיו של בעל הדירה לפיהן ניתן היה לאתר את הגופה במועד מוקדם יותר. "השוטרים אכן הבחינו בריח נוראי", נמסר. "עם זאת, מכיוון שהדירה כולה היתה מלאה בשאריות של אוכל רקוב, קשה היה לחשוד שמדובר בריח של גופה".

הרכב השופטים, בראשות אב בית הדין, השופט יוסף אלרון, ציינו בגזר הדין כי "נדמה שאין מילים לתאר את הזוועה שבמעשי הנאשם, שבקור רוח מקפיא דם ובאכזריות נוראה, קיפד את חייה" של ולנקינה. הם אמרו כי המנוחה חיה בגפה, והייתה אישה שהחיים לא בהכרח האירו לה פנים. "היא ניהלה שגרת חיים בסיסית, שלוותה בחולי פיזי ונפשי, מבלי להרע לאיש", אמרו. "במה חטאה המנוחה האומללה, שכך מצאה את מותה בידי הנאשם? במאומה. רק משום טוב לבה, ורצונה הטוב, כאשר נכמרו רחמיה על הנאשם, אותו פגשה באקראי בנסיעה באוטובוס. משהסיח לה כי אין לו קורת גג לישון, הכניסה אותו לביתה, דאגה לו למזון וללינה משך מספר ימים", כתבו.

עוכ כתבו השופטים כי מעשיו של רבינוביץ' "כאילו נלקחו מתסריט אימים... הוא לא הותיר כל סיכוי למנוחה האומללה, שמצאה את מותה בהמשך, בין אם זה תוך זמן קצר ובין אם זה בפרק זמן ארוך יותר, מבלי יכולת להזעיק עזרה, ותוך סבל וייסורים רבים. הנאשם איבד כל צלם אנוש, התנהגותו חסרת לב ומבטאת את הרוע בהתגלמותו ומעשיו מעוררים חלחלה, סלידה ושאט נפש".

עוד כותרות על הפרשה
בעל הדירה: ניתן היה למצוא את הגופה מוקדם יותר
החוקרים: "הוא לא הביע כל חרדה על מעשיו"
האישום: הצמיד סכין לנדיה כשיצאה מהמקלחת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully