וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

והפעם: החתולה ג'סיקה מוציאה מרץ בקפיצות אקרובטיות

א.ב דן

6.12.2011 / 10:07

מדור חי בסבבה לבש את בגדיו הטובים ויצא לתיאטרון. שם פגש את הבמאית והיוצרת אפרת שטינלאוף, שמפנקת את החתולה ג'סיקה בהקפצות

קבוצת מבוגרים מחופשת לילדים עומדת על הבמה. מחזה לילדים?הזיה? מערכון? סאטירה? לאט לאט נכנסים אל תוך העבר, אל ימי מלחמת העולם השנייה ואל התרבות האנגלית הזרה לנו. הנה מגיעה סצינה אלימה ומרתיעה. מתח, צמרמורת והתרגשות מציפים את הצופה. דומה כי אנגליה והילדים במלחמת העולם הם בעצם מרא?ה לעולם המבוגרים של ישראל 2011. העלילה מתפתחת ומתעצמת, וזוהי רק תמצית ההצגה המפתיעה בעוצמתה, "נוף ילדות", של מרכז קהילתי רוזין, מחזה בגילומם של שחקנים מבוגרים חובבים עם שתי תגליות מפתיעות - השחקנים אנדי ורצברגר בתפקיד ג'ון ופנינה אורן-אפוטקר בתפקיד ווילי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שחקנים מבוגרים מגלמים ילדים. "נוף ילדות" על פי מחזה של דניס פוטר/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשהמחזה מסתיים, הצופים נותרים במושבם, מזועזעים, עם אחת מחוויות התיאטרון החזקות ביותר שנראו פה בשנים האחרונות. מאחורי בימוי המחזה, שזכה בינתיים בפרס הראשון בפסטיבל "כל הארץ במה" בצוותא ושנכתב במאה שעברה על ידי המחזאי הגאון דניס פוטר, עומדת הבמאית המבטיחה אפרת שטינלאוף, נשואה לזיו, אם לשניים ומטפלת נאמנה בחתול קופר ובחתולה ג'סיקה, שנמצאו ברחוב.

אפרת, איך הקשר עם החתולים משפיעה עליך?

"לא יודעת. אף פעם לא חשבתי על זה (צוחקת). לפעמים כשאני יושבת וכותבת, הם באים ומתיישבים עלי. תמיד אחד מהם לפחות רוצה תשומת לב. ביימתי את המחזה 'ציד עכברושים', אבל אין לו שום קשר לחתולים".

יש יצירות תיאטרליות חשובות לטעמך העוסקות בחתולים?

"יש את 'נ.ב החתול שלך מת' על איש שהכל נופל עליו באותו יום ובנוסף החתול שלו מת. יש גם את 'חוות החיות' של ג'ורג' אורוול, שם משתתפות כל החיות שיש, וגם חתולה, שהיא מדליקה. יש עכשיו הפקה מדהימה של 'חוות החיות' בתיאטרון הסמטה ביפו, שחבר שלי רן שחף ביים עם השחקן ניר מלכי".

במחזה "נוף ילדות" ביימת חובבים. איך היה?

"התהליך מלווה בהרבה מאוד תקלות. שחקנים שהתחלפו ושחקנית ששברה את הרגל חודש לפני הבכורה, והיינו צריכים להחליף אותה. הם לגמרי מקצוענים. אני מתייחסת אליהם כאל שחקנים מקצועיים לכל דבר, וגם להפקה. הם התמסרו לעבודה והם באמת נותנים את המאה אחוז. הם הולכים רחוק מאוד מבחינת התפקיד, המחויבות והעשייה. הצלחנו ליצור עבודת אנסמבל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'סיקה קופצת לגובה של כמעט 2 מטר. הבמאית אפרת שטינלאוף עם ג'סיקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטיפ של אפרת: קפיצות לגובה מול חלון המקלחת

"ג'סיקה היא חתולה מאוד נמרצת. לפעמים היא מגיעה מחוץ למקלחת ומסתכלת עלי מתקלחת. בסוף המקלחת, כדי לעזור לה להוציא את האנרגיות, אני מעבירה את המגבת על השמשה של המקלחון, וג'סיקה, מהצד השני של הזכוכית, עוקבת בקפיצות אחר תנועת המגבת. היא מגיעה לגבהים מטורפים, אפילו יותר גבוה ממני, בערך 1.80 מטר מהקרקע".

לא מסוכן?

"לא, היא לגמרי אתלטית. חוץ מזה יש שם את השטיחון של האמבטיה אז מקסימום היא נוחתת על השטיחון. אנחנו עושים לה אימוני קפיצה, והנחיתות שלה מושלמות. היא עושה גם אימוני אקרובטיקה וסלטות מטורפות".


ב-7-10 בדצמבר (ימים רביעי-שבת) יעלה בצוותא במסגרת פסטיבל "תיאטרון קצר" המחזה "התליין והנידון למוות" מאת ובבימוי אפרת שטינלאוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully