וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיות מסביב לעולם: מי יותר חמוד, הנסיכה היפנית או הכלב שלה?

5.12.2011 / 10:35

וגם: מנסים להציל אייל הצפון, זה שסוחב את המתנות של סנטה קלאוס, גור לוטרת הים מחולץ במצב קשה, פנדות עוברות דירה, בדיקת שבבים לתנין ומיצג אמנותי עם חזירים חיים

ארקנסו: דו חי בוקע במעבדה

בצילום דו חי בסכנת הכחדה ממשפחת הסלמנדרות, המצוי רק באיזור חבל האוזרק בארקנסו, ארצות הברית, לאחר תהליך בקיעה ראשון מסוגו בעולם. דו חי זה נמצא בסכנת הכחדה חמורה, כך שההצלחה בגידולו בתנאי מעבדה בגן החיות בסיינט לואיס מביאה עמה תקווה חדשה להישרדותם של בעלי חיים שונים.

פלורידה: אהבת אישה לחזיר

עבודה של האמנית מירו קים השוכבת לצד שני חזירים בתא שקוף כחלק ממיצג הנקרא "אני אוהבת חזירים וחזירים אוהבים אותי". את המיצג ניתן לראות בתערוכה לאמנות עכשווית הנערכת במיאמי שבפלורידה, ארצות הברית בשבוע הקרוב.

סין: חתולים לא למאכל

חתול מביט דרך הכלוב במקלט לבעלי חיים בעיר צ'אנגדו שבסין. המקלט, המחזיק מעל לאלף חתולים וכלבים נטושים, הוקם באמצעות תרומות הציבור בלבד. סין היא מדינה בה מצבם של בעלי החיים וזכויותיהם הוא מהגרועים בעולם, ולכן מקלט מסוג זה מעורר תקווה לשינוי.

קנדה: סנטה קלאוס מודאג

אייל הצפון בהרי סלקריק בקולומביה הבריטית, קנדה. ממשלת ארצות הברית העלתה הצעת חוק הקוראת לשימורם של היערות בהם חיים איילים אלה. אוכלוסייתם של האיילים, ההולכת ופוחתת בהרים הנמצאים על גבול קנדה-ארצות הברית, הגיעה למספר מצומצם של כ-46 פרטים בלבד. אייל הצפון הוא חיה לה משקל רב במסורת חג המולד, שכן הוא זה שסוחב את המזחלת עמוסת המתנות של סנטה קלאוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

יפן: הכלב הנסיכותי

נסיכת יפן, הייקו, עם כלבה בארמון טוגו בטוקיו, יפן. הנסיכה הייקו היא בתם היחידה של יורש העצר, הנסיך נארוהיטו, ושל הנסיכה מאסאקו. רעש האדמה שפקד השנה את יפן הביא לנטישתם של אלפי כלבים ביפן. היפנים, הידועים באהבתם הרבה לכלבים, הקימו באזורים מוכי הגורל מרכזי הצלה רבים.

קליפורניה: חילוץ גור לוטרת הים

בתמונה שצולמה בפארק "עולם המים" בסן דייגו, קליפורניה, ארצות הברית, נראה גור של לוטרת הים שחולץ מהים במצב קשה. הגור שוקל קצת יותר מחמישה קילוגרם, ונמצא במעקב צמוד של מומחי הפארק, המקווים לשיפור מצבו בשבועות הקרובים. בשל פרוותן העבה ניצודו חיות אלה בעבר והן נמצאות כיום בסכנת הכחדה, סיבה נוספת לעובדת היותן בסכנת הכחדה היא זיהום מי הים בו הן חיות.

סין: פנדה עוברת דירה

פנדת ענק העונה לשם יאנג גוואנג במרכז לגידול פנדות בפרובינציית סיצ'ואן שבסין. יאנג גוואנג ופנדה נוספת בשם טיאן טיאן עומדות לצאת את שערי סין ולעבור אל גן החיות באדינבורו, סקוטלנד לעשר שנים. המעבר הוא חלק מפרויקט עולמי במסגרתו משאילה סין פנדות לגני חיות ברחבי העולם על מנת שיינסו להרבותן בארצות אלה.

קליפורניה: תנין קניבל

ביולוגים ימיים משתמשים בסורק שבבים כחלק ממעקב על אוכלוסיית התנינים ליד תחנת כוח גרעינית הומסטד, קליפורניה. תוכנית המעקב הזו החלה ב-1978, כשנה לאחר שאחד מעובדי המפעל נתקל בקן תנינים באחת מתעלות הקירור במפעל.

המטרה הראשונית היתה לדאוג שהמפעל לא יגרום לנזק לחיות אלא, אך בעשורים האחרונים המעקב הצליח להעלות את אוכלוסיית התנינים באיזור לכ-1500 פרטים. אחד מהביולוגים בפרויקט סיפר כי אצל מין זה קיים קניבליזם, ובאחד מהמקרים נמצא תנין עם שמונה(!) שבבים בבטנו.

תאילנד: עופר מאומץ

עופר כבן חודש עומד עם אמו החלופית בגן החיות הפתוח שבפרובינציית צ'ונבורי, מזרחה לבנגקוק, תאילנד. קבוצה של וטרינרים מהפארק הזואולוגי בתאילנד הכריזו על הצלחת הפריית המבחנה הראשונה בעולם של צבי זה, שנמצא בסכנת הכחדה חמורה. כיום מין זה קיים בטבע ורק כ-38 פרטים נמצאים בגני חיות מסביב לעולם.

אנגליה: שחפים בהפסקת תה

שחפים עפים מעל נהר התמזה על רקע בית הפרלמנט במרכז לונדון, אנגליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully