וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס ועליו יו"ר הכנסת ריבלין כמעט התנגש במטוס אחר

פנחס וולף

3.12.2011 / 23:50

רגעי חרדה עברו על יו"ר הכנסת לאחר שמטוס אל-על שהיה אמור לנחות בשוויץ, נאלץ לנסוק כלפי מעלה, לאחר שהבחין ברגע האחרון במטוס על הקרקע. אל-על: "בשום שלב לא הייתה סכנה לנוסעים"

יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין היה מעורב ביום רביעי בתקרית לא נעימה, לאחר שמטוס אל-על שבו שהה, התחמק מפגיעה במטוס אחר. הטייס שהתכונן לנחות בנמל תעופה בשוויץ, הבחין כי על מסלול הנחיתה נמצא מטוס אחר שעמד להמריא. ברגע האחרון הטייס נסק כלפי מעלה ובשל כך נמנעה ההתנגשות. ריבלין טס לשוויץ לצורך השתתפותו בכינוס לציון 110 שנה לקרן הקימת לישראל.

מחברת אל-על נמסר בתגובה כי "מטוס אל-על בטיסה 347 שנחת בציריך ביום רביעי קיבל הנחיות ממגדל הפיקוח השוויצרי, ועל פי הנחיות אלה נשלח המטוס לנחיתה במרחק קרוב מהרגיל אחרי המטוס שלפניו. משום כך, המטוס נשלח על ידי הבקרה של נמל התעופה בציריך להקפה נוספת. יצוין כי אירועים כאלה קורים מעת לעת ואין בהם משום כל חריגה מנוהלי הבטיחות הבינלאומיים. בשום שלב לא היתה סכנה לנוסעי אל-על - הבטיחות היא נר לרגלינו".

לפני חצי שנה פגע ברק במטוס חברת "אל-על" בו טס נשיא המדינה שמעון פרס, זמן קצר לאחר שהמריא מאיטליה לישראל. גם באירוע זה לא היו נפגעים. אחת מהנוסעות סיפרה אז כי "הנשיא טס בטיסה רגילה של אל-על ממילאנו לתל אביב ומספר דקות אחרי שהמטוס המריא נשמע פיצוץ עז בחלק השמאלי של המטוס. ראינו גם הבזקי אור בצד השמאלי. פרצה בהלה מאוד קשה והיסטריה. אנשים צרחו. מאבטחי הנשיא קמו ממקומם ורצו לתא הטייס. לא היה ברור אם אולי מדובר בפיגוע. אחרי מספר דקות הקפטן עלה בכריזה והודיע שמדובר בפגיעת ברק ישירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully