וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות איומים על חייה: אבטחה צמודה לח"כ גלאון

פנחס וולף

4.12.2011 / 0:01

לפי המידע שהגיע לכנסת ולמשטרה, גורמי ימין קיצוניים איימו לפגוע בחברת הכנסת ממרצ. גלאון הגיבה בנינוחות: זה חלק מרוח רעה שמנסים לסתום פה על ביקורת נגד פעולות של הימין הקיצוני

משמר הכנסת החליט בסוף השבוע להצמיד לחברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ) אבטחה, לאחר שקיבלה מידע מהמשטרה ומהכנסת לפיו ישנם איומים על חייה מצד גורמי ימין קיצוניים. מלשכתה של ח"כ גלאון נמסר בתגובה לדברים כי "זה לא ירתיע את זהבה, היא ממשיכה בהתנגדותה. זה חלק מהמתקפה הכוללת על הדמוקרטיה, על השמאל ונגד מי שמוביל את זה".

בשיחה עם וואלה! חדשות, הבהירה גלאון כי האיומים לא הגיעו אליה, אלא מדובר כאמור במידע שהגיע למשטרה ולמשמר הכנסת. "זה חלק מאותה רוח רעה שמנסים לסתום את הפה על ביקורת נגד פעולות של הימין הקיצוני המתנחלי", היא אמרה. "לא יסתמו לי את הפה ולא יפסיקו את היוזמות שלי נגד המתקפה הזאת".

גלאון הוסיפה כי "זה פחות נוח לי שיש לי מאבטח צמוד, אך אמרו לי שאני צריכה לקחת זאת ברצינות. אמשיך לומר את הביקורת שלי נגד בנייה במאחזים ונגד עונש מוות ונגד דברים אחרים שאני מתנגדת להם. אני חושבת שהימין הקיצוני המתנחלי משפיע על התנהלות חברי הכנסת. רוח רעה נושבת מהכנסת בשורה של יוזמות חקיקה שמסיתות נגד ארגוני החברה האזרחית, נגד השמאל ונגד בית משפט העליון".

גלאון הביעה את אכזבתה מראש הממשלה בנימין נתניהו ואמרה כי "אני מצטערת שהרוח הזאת לא נחסמת על ידי ראש הממשלה, וזה משפיע. מנסים לסתום את הפה למי שמעז לפתוח את הפה. אני הדוברת הבולטת בכנסת של השמאל, שמגנה על חברה דמוקרטית פלורליסטית". גורמים בכנסת אישרו את הדברים והסבירו כי "היו איומים ולכן מפקד משמר הכנסת החליט בהנחיית המשטרה להצמיד מאבטח. המאבטח יהיה צמוד אליה ככל שיידרש".

ח"כ גלאון מביעה באופן תמידי את מחאותיה נגד פעולות המגיעות מהצד הימני של המפה הפוליטית. באחרונה היא הביעה תרעומת על רקע הוצאת מהדורה מחודשת לספר "ברוך הגבר", המשבח את ברוך גולדשטיין - מבצע הטבח במערת המכפלה.

לאחר שהספר נמכר באזכרה לרב מאיר כהנא, אמרה גלאון כי "מכירת הספר היא עבירה פלילית והיה מקום לעצור את משתתפי האירוע". גלאון גם קראה לעצור את מחבר המאמר הראשי בספר, יצחק גינזבורג, שכבר נחקר בעבר בעקבות כתיבת המאמר.

עוד בנושא:

בכירי "שלום עכשיו" קיבלו איומים: "אהרוג אתכם"
נעצר חשוד בהשחתת מטה "שלום עכשיו" בירושלים
"תג מחיר" נגד בכירה בשלום עכשיו: "רבין מחכה לך"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

(עדכון ראשון: 20:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully