וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ': שנה לאחר אסון הכרמל - המצב אינו מעודד

קוני מנדל

1.12.2011 / 23:07

השר לביטחון פנים אמר בתדרוך עיתונאים לקראת יום השנה לאסון כי שירותי הכבאות נמצאים בהליך שיקום וקרא לתקשורת שלא להסיק מסקנות נמהרות טרם פרסום דו"ח מבקר המדינה בנושא

"טיוטת דו"ח מבקר המדינה בנושא השריפה בכרמל היא קשה ומאוד מורכבת, כשמדובר במפקדים ובאנשים עצמם. המפקדים שהיו שם הם הטובים ביותר - אלה שניספו ואלה שפיקדו" - כך אמר אחר הצהריים (חמישי) השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', בתדרוך עיתונאים לקראת יום השנה לאסון הכרמל, שנערך בתחנת כיבוי האש הסמוכה לאוניברסיטת חיפה. השר קרא לתקשורת שלא להסיק מסקנות נמהרות טרם פרסום דו"ח מבקר המדינה בנושא.

אהרונוביץ' סקר את השינויים שנעשו במערך הכיבוי מאז השריפה, וציין כי בחודש ינואר האחרון החליטה הממשלה על העברת שירותי הכבאות לאחריות המשרד לביטחון פנים – תהליך שלדבריו יסתיים בעוד כשנה. "תמונת המצב כיום מתקדמת משהייתה, אך לא מעודדת – ושירותי הכבאות בהליך שיקום, הכולל גם שיקום מבני". הוא ציין כי כ-350 כבאים, המהווים כ-20% מכוח האדם של הכבאים המבצעיים, נמצאים בהליכי גיוס. כמו כן, לדבריו, מוקם כיום מרכז שליטה ארצי, שייחנך בתוך מספר חודשים.

לרשותם של כוחות הכיבוי הועמדו שבעה מטוסי כיבוי, ובוצעו למעלה מאלף גיחות מבצעיות, פעילות אותה מתאר השר כ"מבורכת ומצוינת". הוא הוסיף כי המשרד מתכוון לרכוש חמישה מטוסים נוספים, ובסך הכל להגיע ל-12 מטוסים לרשות שירותי הכבאות. עוד אמר כי כיום לא קיימת כלל בעיית תקציב לשירותי הכבאות. הוא כינה את ההתנהלות המחודשת "מהפכה בשירותי הכיבוי". מנכ"ל משרדו, יעקב גנות, אמר כי במשרד השליטה שיוקם ניתן יהיה לעקוב בזמן אמת אחר כל אחת מהכבאיות שבשטח. עוד אמר נציב הכבאות הראשי, שחר איילון, כי מערך הכיבוי הלאומי יוכל לתת תשובות גם לרעידות אדמה ואירועי מלחמה במנהרות ובקניונים.

שנה לאסון הכרמל - כותרות נוספות:
שנה לאסון הכרמל: היצירות נהרסו - האמן ממשיך הלאה
שנה לאסון הכרמל: עוספייה מחפשת את האחראים
שנה לאסון הכרמל: איפה עומדת הרפורמה בכבאות?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully