וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת מימין ומשמאל: "מזוז לעליון? התגרות"

פנחס וולף

1.12.2011 / 20:00

הצעתה של נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, להעמיד את היועץ המשפטי לשעבר כמועמד לשיפוט בבית המשפט העליון, זכתה לביקורת חריפה בכנסת. ח"כ בן ארי: "בג"ץ - סניף של הפתח"

חברי כנסת מימין ומשמאל, השמיעו היום (חמישי) ביקורת חריפה על כוונתה של נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, להעמיד את היועץ המשפטי לשעבר, מני מזוז, כמועמד לשיפוט בבית המשפט העליון.

"מדובר בהתגרות במספר קבוצות שונות באוכלוסיה", טען יו"ר מפלגת חד"ש, ח"כ מוחמד בראכה, "מזוז הוא זה שסגר את תיקי החקירה נגד אנשי הביטחון והמשטרה, שהיו מעורבים בהרג 13 צעירים ערבים באירועי אוקטובר 2000. בנוסף, על אף מסקנות ועדת החקירה הרשמית, מזוז הוא זה שהביא לעסקת הטיעון בעניינו של משה קצב, והתברר מאוחר יותר, בבית המשפט המחוזי ובעליון, שאין לה יסוד. הוא גם זה שהגיש נגדי כתב אישום, ממנו מחק בית המשפט שני סעיפים עוד לפני תחילת המשפט". לדברי בראכה, הצעתה של ביניש מהווה "התגרות באוכלוסיה הערבית, בקורבנות האלימות ובמערכת המשפט כולה".

גם ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) התנגד להצעתה של נשיאת בית המשפט העליון ואמר, כי "ביניש חושפת את מה שנטען נגדה. אם מזוז והשופט קרא ימונו, כבר לא יהיה נכון לכנות את בית המשפט העליון כסניף של מרצ, אלא כסניף של הפתח".

כאמור, היום העבירה ביניש לשר המשפטים יעקב נאמן את שמו של מזוז, כמועמד לבית המשפט העליון. עם זאת, גורמים המקורבים לעבודת הוועדה העריכו שמינויו של מזוז ייתקל בקשיים. מזוז הוא אחד מ-15 מועמדים חדשים שהוועדה לבחירת שופטים תדון בעניינם בעוד כחודש, לצד מועמדים קודמים, בהם גם השופטים נעם סולברג, צבי זילברטל ודבורה ברלינר. עם זאת, גורמים המקורבים לעבודת הוועדה העריכו שמינויו של מזוז ייתקל בקשיים.

עוד בנושא:
עוד מועמד של הנשיאה ביניש לעליון: מני מזוז
המועמד של ביניש לעליון: השופט שהרשיע את קצב
מיהו המועמד המוביל לעליון נעם סולברג?

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully