וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם המתנחלים יצליחו לכבוש את מוסדות הליכוד?

פנחס וולף

1.12.2011 / 17:30

ראש הממשלה נתניהו מנסה להוביל מהלך לצמצום כוחם של המתנחלים בבחירות לוועידת הליכוד, אולם נראה כי בשטח התמונה שונה. "התרגילים של ביבי מול המתנחלים לא יעזרו"

בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו פועל לצמצום כוחם של המתנחלים במוסדות הליכוד, מעלה בדיקת וואלה! חדשות כי לא מעט מתנחלים הבולטים בפעילותם מתכוונים להתמודד בבחירות לוועידת המפלגה שיתקיימו בסוף חודש ינואר. רובם לא נמנים על קבוצת "מנהיגות יהודית" שבראשה עומד משה פייגלין. המתנחלים הצפויים להתמודד בבחירות לא מתרגשים מהמהלך שמוביל נתניהו, במסגרתו יתווספו 500 חברי מרכז מקרב הערים וטוענים כי המהלך יחזק גם אותם. בעוד שבועיים תיערך הצבעה על התוספת במרכז הליכוד, ובמפלגה מעריכים כי נתניהו יצליח לגייס שני שלישים מחברי המרכז לתמיכה במהלך. ועידת הליכוד היא הגוף שפועל בין היתר לאישור שריונים במפלגה ושבוחר את יתר מוסדות הליכוד.

בין המתמודדים לוועידה ניתן למצוא את מאיר ברטלר, אחד מפעילי המאחזים הבולטים ויועצו של ראש המועצה האזורית שומרון; יוסי דגן, הנחשב כאחד מראשי קבוצת "הליכוד שלי" שפקדה לטענת אנשיה כ-6,000 בני אדם בכל רחבי הארץ; לימור סון הר-מלך שהייתה פעילה בתנועת "חומש תחילה בתקופת ההתנתקות ואשר שכלה את בעלה שולי שנרצח בפיגוע באוגוסט 2003; דב הר-שפי, אביה של מרגלית הר-שפי; ברוך וניצה כהנא שהינם בנו וכלתו של הרב מאיר כהנא; בועז העצני, בנו של חבר הכנסת לשעבר אליקים העצני; משה פייגלין ופעיליו וראשי מרחב יש"ע בליכוד שבח שטרן ונתן אנגלסמן.

"כפעילי ליכוד במועצות אזוריות גם ביהודה ושומרון וגם בתחומי הקו הירוק, אין לנו בעיה עם מתן ייצוג וכוח לפעילים מהערים, בפרט שאנשי ארץ ישראל התפקדו בהמוניהם בשנתיים האחרונות גם בערים במדינת ישראל באלפים רבים", אמר דגן. "אני מתפלא על נתניהו, שנזכר בתיקונים מהסוג הזה בשלב כל כך מאוחר שנראה כמו תכסיס, משום שהמהלך הזה בוודאי לא יחליש את נאמני ארץ ישראל בליכוד. ברור לכולם שרוב מוחלט של חברי המרכז העתידי והמתפקדים הם אנשים שמטרתם אינה ג'ובים אלא לפעול להגשמת מצע של הליכוד בבנייה ופיתוח יו"ש".

יו"ר מרחב יש"ע בליכוד, שבח שטרן אמר כי "הרווח של נתניהו מהתרגיל יהיה עבורו 'ניצחון פירוס', הוא לא ישנה את העובדה שרוב מתפקדי הליכוד הם אנשים לאומיים וערכיים יותר ממנו והתרגיל הזה הופך אותו ליריב של ההתיישבות ביו"ש. אם יש רבים שחשבו עד כה, שצעדים כמו הסכמה על שתי מדינות והקפאת הבנייה היו תרגיל, שנבע ממצוקה בזירה הבינלאומית בא התרגיל הזה ללמדנו שביבי שבר חזק לעמדות ולשיטות של שרון ואולמרט. זה לא יעזור לו, כי רבים מהמצטרפים הם אנשי מעשה משמעותיים מההתיישבות ביהודה ושומרון. השדרה המרכזית של הליכוד והמתפקדים אינם טיפשים".

מאיר ברטלר הוסיף כי "הליכוד זו מפלגה גדולה, ואם יש מקום למרידור יש מקום גם למתיישבים ביהודה ושומרון. אנחנו מאמינים שאפשר להועיל לעם ישראל גם בדרך הזאת. יש הרבה חבר'ה אצלנו מצביעי ליכוד, אני מקווה שגם המפלגה תיתן מקום לנו. רוב המתפקדים החדשים הם דווקא מהערים ממרכז הארץ, ולכן כל המהלך של ביבי, אני לא חושב שהוא יפריע לנו. אולי אפילו יעזור, שכך ייכנסו חברי מרכז לא רק מיהודה ושומרון אלא מכל הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully