וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערוץ הכחול, בינתיים, לא יורד מהמסך

3.9.2000 / 16:09

בג"ץ דחה את טענת שולמית אלוני וח"כ אורלב, לפיה המועצה לביקורת סרטים צריכה לאשר את החומר המשודר בערוץ; כדי לעתור שוב, ייאלצו השניים לצפות בסרטים; ח"כ אורלב: אם צריך, אצפה

ח"כ זבולון אורלב והשרה לשעבר שולמית אלוני משכו היום בחזרה את עתירתם נגד שידור הערוץ הפורנוגרפי "בלו" של חברת הלווין "יס". זאת לאחר שבג"ץ דחה את סיבת עתירתם, לפיה הסרטים צריכים לעבור את אישור המועצה לביקורת סרטים ומחזות. השניים אמרו לוואלה! חדשות כי בכוונתם לעתור שוב, הפעם על בסיס החוק הקובע כי אין להפיץ דברי תועבה.

השופט אהרון ברק אמר לנציגם של השניים, עו"ד רענן הר זהב, כי אין זה מעשי לדרוש שהסרטים יעברו את אישור המועצה. עם זאת, הוא יעץ להם למשוך את העתירה ולהגישה שוב, הפעם על בסיס פרטים ספציפיים. כלומר, אורלב ואלוני יגישו את העתירה על בסיס הסרטים בהם יצפו. השניים יטענו בעתירה החדשה כי הסרטים הם פורנוגרפיה קשה ושידורם בטלוויזיה מהווה עבירה על דיני עונשין, הקובעים כי אין להפיץ דברי תועבה.

ח"כ אורלב אמר לוואלה! חדשות כי בכוונתו להמשיך במאבק נגד שידור הערוץ. לשאלה האם יצפה בסרטים כדי להגיש את העתירה אמר: "אני לא חושב שאני אישית צריך לראות אותם. אם אצטרך, קרוב לוודאי שאצפה, למורת רוחי". אורלב הוסיף כי "למעשה מדובר בניצחון שלנו, כיוון שבית המשפט הסכים שהסרטים צריכים לעבור אישור כלשהו, רק לא חשב שהמועצה לאישור סרטים היא המקום. בית המשפט ביקש מאיתנו עתירה ספציפית כדי לקבוע נורמה – מה ראוי לשדר ומה לא".

שולמית אלוני, שלא נכחה בדיון עקב מחלה, אמרה לוואלה! חדשות כי בנוסף לטיעונים בעתירה, "יס עברה על חוק הגנת הצרכן. היא פירסמה שמדובר בפורנו קשה כדי למשוך לקוחות, אך ברגע שאני טענתי שפורנו קשה הוא תועבה, הם טענו שלא מדובר בפורנו קשה. או שמדובר בפורנו קשה, כלומר תועבה, או ש'יס' לא מסרו אמת בפרסום".

אורלב ואלוני אמרו כי הם לא מוותרים וימשיכו במאבקם. "אנו חברה שדורשת סיפוקים מיידיים, שיש בה השפלה של נשים, מקרי אלימות בתוך המשפחה, והסרטים האלו לא צריכים להיות בערוץ ציבורי, גם אם הוא מקודד", אמרה אלוני. השניים גם אמרו כי אם יס תציע מנגנון פיקוח על הסרטים, הם יסכימו ככל הנראה לאמצו.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully