וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק רוכשת את כהן פיתוח ב-275 מיליון שקלים

ליאור זנו

1.12.2011 / 11:29

המחיר גבוה ב-50% ממחיר השוק. דלק תרשום רווח חשבונאי של 2.9-2.4 מיליארד שקל בדו"חות מהרכישה. כהן פיתוח נשלטת על ידי גדעון תדמור, האחראי על תחום האנרגיה בקבוצה, ובני משפחתו

אחר משא ומתן של מספר שבועות, שנסוב בעיקר סביב שאלת המחיר, הודיעה הבוקר קבוצת דלק כי היא תרכוש 51% בכהן פיתוח שבשליטת משפחות כהן ותדמור תמורת 275 מיליון שקל. המחיר משקף לחברה שווי של 539 מיליון שקל - גבוה ב-50% ממחירה בשוק.

כהן פיתוח, הנשלטת על ידי גדעון תדמור (6.3%), האחראי על תחום האנרגיה בקבוצת דלק, אמו חנה תדמור (18.8%) דודו דוד כהן (19.2%), ובת-דודו רונה ארליצקי (6.7%), מחזיקה ב-50% מהשותף הכללי של שותפות חיפושי הגז והנפט אבנר, כאשר החצי השני מוחזק על ידי דלק אנרגיה.

יצחק תשובה בועידת הנשיא 2009. אורי לנץ
יצחק תשובה/אורי לנץ

בנוסף, לכהן ניתנה אופציה לרכוש מקבוצת דלק (call) יחידות השתתפות בשותפות close דלק קידוחים ובשותפות אבנר (לפי תמהיל שיוחלט על ידי החברה) בכמות המשקפת שווי כולל של 150 מיליון שקל. האופציות יבשילו בשתי מנות שוות, כאשר המנה הראשונה ניתנת לתקופה של חצי שנה ממועד השלמת העסקה והכמות השנייה ניתנת למימוש לתקופה של שנה ממועד ההשלמה.

כתוצאה מהרכישה, תחל דלק לאחד חשבונאית את אבנר בדו"חותיה (מכיוון שהיא מגיעה לשליטה של מעל 51%). בשל כך, קבוצת דלק תרשום רווח חשבונאי "על הנייר" של 2.9-2.4 מיליארד שקל בדו"חותיה.

אבנר מחזיקה בנתחים מכל תגליות הגז הטבעי בישראל - ים תטיס (23%), תמר (15.6%) ולוויתן (22.5%), יחד עם רישיונות חיפוש נוספים. החברה המנהלת את השותפות (המוחזקת על ידי דלק אנרגיה וכהן פיתוח) זכאית לדמי ניהול של 7.5% מסך הוצאות החיפושים שלה. הכסף הגדול טמון בתמלוגי העל שמקבלת החברה ללא קשר לאחוזי אחזקתה באבנר, שמשמעם אחוז מההכנסות לפני הרווח. כהן פיתוח זכאית ל-2.75% מהכנסותיה של אבנר.

ב-18 בנובמבר הודיעו בעלי השליטה בכהן כי הם מעוניינים למכור את החברה, ומקורבים הסבירו את ההחלטה ב"שיקולים משפחתיים". המגעים העיקריים התנהלו מלכתחילה מול דלק, שהיא המועמדת הטבעית לרכוש את האחזקות, כאשר בכהן פיתוח טענו כי שוויה גבוה הרבה יותר מזה המשתקף בשוק במחיר מנייתה, ואמור להיגזר מתזרים המזומנים העתידי של תמר ולוויתן.

התמורה תמומן ממקורותיה העצמיים של דלק ו/או מהלוואות שיילקחו מתאגידים בנקאיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully