וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות אספקת הנזילות - זינוקים בוול סטריט

נמרוד הלפרן

30.11.2011 / 23:29

ההחלטה המשותפת של הבנקים המרכזיים בעולם לספק נזילות רבה יותר למערכת הבנקאית. מדד דאו ג'ונס קפץ ב-4.2%, S&P 500 זינק ב-4.3% ונאסד"ק עלה ב-4.2%

בורסות וול סטריט רשמו את הזינוק היומי החד ביותר מאז שנת 2009 לאחר שבנקים מרכזיים בעולם הודיעו על מהלך מתואם לאספקת נזילות רבה יותר למערכת הבנקאית הגלובלית. מניות הפיננסים מובילות את העליות.

מדד דאו ג'ונס קפץ ב-4.2% - הזינוק היומי החד ביותר מאז מארס 2009; S&P 500 זינק ב-4.3% - עלייה יומית שלישית ברציפות והזינוק היומי החד ביותר מאז אוגוסט. בסיכום חודשי ירד המדד ב-0.5% - ירידה חודשית שישית בשבעה החודשים האחרונים. נאסד"ק עלה ב-4.2%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלה ב-0.07% לרמה של 2.07%.

הבנק הפדרלי בארצות הברית וחמישה בנקים מרכזיים נוספים בעולם הודיעו היום על פעולה מתואמת לתמיכה במערכת הפיננסית הגלובלית על רקע משבר החוב באירופה. הבנקים המרכזיים של ארצות הברית, קנדה, בריטניה, יפן, גוש היורו ושווייץ הסכימו להזרים נזילות לבנקים ברחבי העולם החל מהחמישי בדצמבר. ההזרמה תתבצע באמצעות עסקות החלף שמטרתן בין השאר להוריד את הריבית שהבנקים משלמים.
"מטרת הפעולה הזו היא להוריד את המגבלות בשווקים הפיננסיים ולמזער את השפעותיהן על היצע האשראי למשקי בית ועסקים על מנת לסייע לפעילות הכלכלית", נאמר בהודעה שפירסם הבנק הפדרלי של ארה"ב.

ארה"ב ממשיכה להשתפר אך המצב רחוק מלהיות איתן

למעלה משלושה טריליון דולר נמחקו משווי שוקי המניות בעולם החודש לאחר שזינוק בעלויות המימון של איטליה וספרד הגבירו את החשש מהחרפה במשבר החוב באירופה. "נזילות היוותה בעיה, ולכן הבנקים המרכזיים מנסים למנוע מחנק בשוקי ההון בדומה לזה שאירע בשנת 2008", אמר האסטרטג הנריק דרוסברג מנורדיאה בנק לסוכנות הידיעות בלומברג.

מצבה של כלכלת ארה"ב, הכלכלה הגדולה בעולם, ממשיך להשתפר אולם שיעור הצמיחה עודנו רחוק מלהיות איתן, כך לפי "ספר הבז'", הדו"ח התקופתי של הבנק הפדרלי על מצב כלכלת ארה"ב, שפורסם היום. הפעילות הכלכלית המשיכה להתגבר, אולם שיעור הצמיחה במרבית 12 מחוזות הבנק הפדרלי היה איטי עד מתון. הבנק הפדרלי של סנט לואיס היה היחיד מבין מחוזות הבנק שדיווח על ירידה בפעילות הכלכלית.

הבנק הפדרלי ציין כי בדומה לדו"ח הקודם, הצריכה הפרטית, במיוחד רכישות של כלי רכב, הייתה מנוע הצמיחה המרכזי של הכלכלה. ענף התיירות הפגין אף הוא חוסן, נאמר בדו"ח. הצמיחה במגזר הייצור שמרה על יציבות, והפעילות במגזר השירותים צמחה. הגיוס של עובדים חדשים המשיך להיות חלש, נאמר בדו"ח, בו צוין עוד כי נרשמה הקלה חלקית בלחצי התמחור.

החזית המקרו כלכלית בארה"ב סיפקה היום שורה של נתונים חיוביים. מדד מנהלי הרכש של שיקגו עלה לשיא של שבעה חודשים, מספר המשרות במגזר הפרטי בארה"ב גדל בשיעור חד מהצפוי, ומספר החוזים למכירת בתים רשמו את הזינוק החד ביותר מאז נובמבר 2010. מנגד, פריון העבודה בארה"ב גדל בשיעור מתון מהצפוי.

גידול במספר המשרות ובפריון העבודה

מדד מנהלי הרכש של שיקגו עלה בנובמבר לרמה של 62.6 נקודות - שיא של שבעה חודשים - לעומת רמה של 58.4 נקודות באוקטובר. כלכלנים צפו כי המדד יישאר ללא שינוי לעומת החודש הקודם. זה החודש ה-26 ברציפות בו המדד נמצא מעל לרמה של 50 נקודות. מדד מעל לרמה זו מצביע על התרחבות בפעילות הכלכלית, ואילו מדד מתחת לרמה של 50 נקודות משקף התכווצות של הפעילות.

מספר המשרות במגזר הפרטי בארה"ב גדל בנובמבר ב-206 אלף, לפי נתונים שפרסמה היום חברת ההשמה ADP. תחזית הכלכלנים הייתה לגידול מתון יותר של 130 אלף משרות.
מספר החוזים למכירת בתים בארה"ב קפץ באוקטובר ב-10.4% לעומת החודש הקודם - הזינוק החד ביותר מאז נובמבר 2010 - לאחר ירידה של 4.6% בחודש הקודם, מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (NAR). תחזית הכלכלנים הייתה לעלייה מתונה יותר של 2%. לעומת אוקטובר 2010 גדל מספר החוזים ב-9.2%. בחלוקה על פי אזורים גיאוגרפיים, זינק מספר החוזים במערב התיכון של ארה"ב ב-24.1% לעומת החודש הקודם, ובצפון מזרח ארה"ב קפץ ב-17.7%. מספר החוזים בדרום ארה"ב גדל ב-8.6%, ואילו במערב ארה"ב ירד ב-0.3%.

פריון העבודה בארה"ב גדל ברבעון השלישי בקצב שנתי של 2.3%, לאחר ירידה בשני הרבעונים הקודמים, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. עם זאת, הגידול היה מתון יותר מנתונים ראשוניים שהצביעו על עלייה של 3.1% בפריון העבודה ברבעון השלישי של השנה, ונמוך גם מתחזיות הכלכלנים אשר צפו עלייה של 2.5%.

ספקית הטכנולוגיה לתעשיית הרכב פוינטר , דיווחה היום על גידול של 21% בהכנסותיה לרבעון השלישי של 2011 שהסתכמו ב-22.3 מיליון דולר. מתחילת השנה רשמה החברה הכנסות שיא של 65.5 מיליון דולר, המהווים גידול של 22% מהרבעון המקביל.

חברת האלקטרוניקה אורכית דיווחה על ירידה בהכנסות הרבעון השלישי ב-23% ל-3.6 מיליון דולר - הרבה פחות מתחזיות האנליסטים של 7.5 מיליון דולר. ההפסד ברבעון הסתכם ב-1.5 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully