וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבחירתכם: הכלבלב הגזעי הכי ממיס

2.12.2011 / 9:39

יש כאלה שמתים על גזע כלבים מסוים ויש כאלה שלא מוכנים לשמוע על כלבים גזעיים שעולים אלפי שקלים כשכל כך הרבה כלבים מעורבים חסרי בית מצפים למאמצים. ועדיין, אין עורר על יופיים

קיימים כיום בעולם יותר מ-500 גזעי כלבים מוכרים. הגזעים מחולקים בדרך כלל על פי התפקיד והייעוד לשמם נוצרו, אך גם לפי משפחות כלבים (מבחינה גנטית). גזע הוא למעשה סוג מסוים של כלב אשר לו אופי ומבנה מסוימים, שהותאמו למילוי תפקיד ספציפי, שאותו מילא הכלב בעברו ולעתים גם היום: ציד, עזרה בציד, נשיאת משאות, הצלה, שמירה, רעייה, ועוד. גזע כלבים מסוים יוליד צאצאים הדומים לו במראה ובאישיות.

סיווגם הראשון של גזעי כלבים נעשה במאה ה-18 על ידי זואולוגים צרפתיים, וחולק תחילה לארבעה טיפוסים שונים של גזעי כלבים. כיום הפדרציה הבינלאומית לכלבנות מחלקת את הכלבים לעשר קבוצות: כלבי רועים וצאן, פינצ'ר, שנאוצר ודמויי דוגה, טריירים, דאקלים, שפיץ וטיפוסים פרימיטיבים, כלבי האונדס, כלבי ציד, כלבי רטריבר וספנייל, כלבי לוויה וזעירים, וכלבי רוח.

לכל גזע יש תקן גזע הכולל תיאור מדויק על אופי וצורת הכלב: גודל, משקל, מידות איברים, סוג וצבע פרווה, נשיאת הזנב, אוזניים וכו'. תקן הגזע נקבע על ידי ההתאחדות הכלבנית במדינה שנחשבת מדינת המקור של הגזע. תקן הגזע של הכלב הכנעני למשל נקבע על ידי ההתאחדות הישראלית לכלבנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully