וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בטרומית: יוכפל המענק ללוחמים ולתומכי לחימה

פנחס וולף

30.11.2011 / 14:00

ברקע האיומים לקצץ בתקציב הביטחון, מליאת הכנסת אישרה את הצעתו של ח"כ משה מטלון מישראל ביתנו, לפיה חיילים במערך הלוחם יקבלו עד 20 אלף שקלים עם שחרורם משירות חובה בצה"ל

הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית הצעת חוק לפיה יוכפל המענק הניתן לחיילים המשתחררים משירות חובה. את ההצעה יזם חבר הכנסת משה מטלון מישראל ביתנו, והיא קובעת כי חיילים במערך הלוחם יקבלו כ-20 אלף שקלים עם שחרורם מצה"ל, בעוד שחיילים תומכי-לחימה יקבלו עד 14 אלף שקלים. אם תאושר ההצעה, המענק יוגדל החל מעוד שנה, ובמשך חמש שנים בהדרגה.

בתחילת השבוע דנה ועדת השרים לענייני חקיקה בכמה הצעות נוספות, המבקשות להיטיב עם תנאיהם של חיילי החובה. בין ההצעות הנוספות שנידונו בישיבה היו יוזמה לסיוע לחיילים משוחררים, הקובעת שעבודה במסעדות תיחשב עבודה מועדפת לצורך קבלת המענק המיוחד המתלווה לה. את ההצעה הגישה חברת הכנסת מירי רגב מהליכוד.

הצעה שהעלה ח"כ ברוורמן תעלה שני מיליארד שקלים

במקביל, נידונה בימים אלה הצעת חוק שהגיש חבר הכנסת אבישי ברוורמן מהעבודה, ולפיה יופרש מענק חודשי, עד גובה שכר המינימום, לחיילים ולמשרתי שירות אזרחי החל מהשנה השנייה לשירותם. ההצעה קובעת עדיפות בשכר ללוחמים ולתומכי לחימה, וקובעת כי 75% מהתגמול שישולם לחיילים יופקד בקרן להשכלה גבוהה, שתופשר רק עבור לימודים במוסדות אקדמיים או במכינות קדם-אקדמיות. עלותה של הצעת החוק נאמדת בכשני מיליארד שקלים, דבר שעלול לאיים על הסיכויים לאשרה? ברקע הדיונים הסוערים על הקיצוץ בתקציב הביטחון.

בקואליציה מעריכים כי הצעת החוק של משה מטלון היא בעלת הסיכויים הגדולים יותר להתקבל, בין היתר בשל הסכמות שנקבעו בוועדת טרכטנברג. הצעתו קובעת עוד כי מענק השחרור המוגדל יינתן למי שעשו שירות מפוצל ששולב בשירות אזרחי. "חובתה של המדינה לתגמל ולהוקיר את חיילי צה"ל, שנשלחו למשימת חייהם ועשו אותה מתוך דבקות ונאמנות", אמר ח"כ מטלון.

לפנייה לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully