וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני נפגשה בירדן עם אבו מאזן וביקשה: תתרחק מחמאס

פנחס וולף

30.11.2011 / 14:49

ראש האופוזיציה ציפי לבני וכמה מחברי סיעתה באו בצהריים לביקור פתע בירדן, ונפגשו עם יו"ר הרשות הפלסטינית. הם התריעו: "יש כוחות איסלמים קיצוניים, מו"מ רציני יקטין את הלהבות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: אמיר קוטיגרו)

שרת החוץ ציפי לבני בפגישה עם יור הרשות הפלסטינית אבו מאזן בניו יורק (שחר עזרן). משרד החוץ
לבני הבהירה לאבו מאזן כי עליו להתרחק מה"אג'נדה של חמאס"/משרד החוץ

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, באה בצהריים (רביעי) לביקור פתע בירדן, ונפגשה בעמאן עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. בואה של לבני לירדן לא פורסם מראש, ומפלגת קדימה דיווחה על קיום הפגישה רק עם סיומה. אל לבני התלוו חברי סיעתה, צחי הנגבי, רוני בר-און וחיים רמון.

ממפלגת קדימה נמסר כי לבני אמרה לאבו מאזן שהרשות הפלסטינית צריכה לשוב למשא ומתן עם ישראל, ושבה והדגישה כי צעדים חד צדדים "לא יביאו לסוף הסכסוך ולא יביאו להקמת מדינה פלסטינית". כמו כן, אמרה לבני לאבו מאזן: "אל תתנו לכוחות איסלמים קיצונים לשטוף גם אתכם, המזרח התיכון משתנה, והקיפאון משרת את הקיצונים, שמנצלים את הסכסוך ברחובות העולם הערבי. צריך לפעול עכשיו בשיתוף פעולה אל מול הכוחות הקיצוניים".

גורמים בלשכת ראש הממשלה התנערו מפגישתה של לבני עם אבו מאזן. "ציפי לבני נסעה על דעת עצמה לפגישה עם אבו מאזן", הבהירו הגורמים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"האופוזיציה בראשותי תתמוך בהסדר שלום"

לבני, לשעבר שרת החוץ ומשתתפת בעבר בשיחות המשא-ומתן מול הרשות הפלסטינית, ציינה בפגישתה עם אבו מאזן כי "ברור לכולם שמשא ומתן רציני להסדר יקטין את הלהבות". בהתייחסה למאמצי הפיוס בין הפלגים הפלסטינים, התריעה: "אל תתנו לחמאס להשליט את האג'נדה שלו, דרך הקמת ממשלה משותפת אתו. אין שום סיכוי לשלום איתם". כמו כן, היא הבהירה כי האופוזיציה בראשותה תתמוך במהלכים אפשריים של הממשלה, שיובילו להסדר שלום במזרח התיכון. ממפלגת קדימה נמסר כי לבני עדכנה את ראש הממשלה בנימין נתניהו על קיומה של הפגישה, ומסרה לגביה הודעה גם לנשיא שמעון פרס ולשר החוץ אביגדור ליברמן.

במסיבת עיתונאים שערכה בהמשך אמרה לבני כי "מטרת הפגישה היתה לקרוא לו לחזור למשא ומתן עם מדינת ישראל. בשעה בה העולם הערבי משתנה מול עינינו, לפני שנסגרת עסקה עם חמאס כדי להחליף את התהליך באו"ם, צריך לשוב לחדר המו"מ. ברור לראש הממשלה שאם יעשה את הצעדים הנכונים, אנחנו בקדימה נתמוך בו".

עוד הוסיפה לבני כי "מבחינתנו כל ממשלה צריכה לקיים את תנאי הקוורטט, להתנער מהטרור ולכבד הסכמים קודמים. ההתרשמות שלי מהפגישה היא שיש אפשרות, סיכוי, אני מאמינה היום שזה לא רק הזמן הנכון אלא יש סיכוי לעשות זה. הגענו במטרה לנסות לנצל את חלון ההזדמנויות האזורי לפני שנסגר בפנינו. איננו מחליפים את הממשלה, אבל ביקשנו להעביר מסר לצד השני. הניסיון לייחס כוונה להחליף את הממשלה הוא מטופש ופאתטי".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully