וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר במגמה חיובית זה היום השני

נמרוד הלפרן

29.11.2011 / 23:21

מניות הטכנולוגיה רשמו ירידות. הדאו ג'ונס עלה ב-0.3%; מדד S&P 500 טיפס ב- 0.2%; מדד נאסד"ק איבד 0.5%; "העליות במניות קשורות לכך שמכרז האג"ח של איטליה התנהל היטב"

בורסות וול סטריט, אשר רשמו אתמול את הזינוק היומי החד ביותר זה חודש, נסגרו במגמה חיובית זה יום המסחר השני ברציפות על רקע הזינוק החד ביותר זה שמונה שנים בבטחון הצרכנים בארה"ב וציפיות לגיבוש פתרון מקיף למשבר החובות באירופה. עם זאת, מניות הטכנולוגיה רשמו ירידות. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.3%; מדד S&P 500 , אשר נסגר אתמול במגמה חיובית בראשונה זה שמונה ימי מסחר לאחר שרשם את הזינוק היומי החד ביותר זה חודש, טיפס ב-0.2%; מדד נאסד"ק איבד 0.5%. שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.04% לרמה של 2% לאחר שבמהלך המסחר כבר טיפסה ל-2.05 שרי האוצר של גוש היורו יתכנסו היום בבריסל כדי לדון דרכים אפשרויות לבלימת התפשטות משבר החוב באירופה. בה בעת, ממשלת איטליה מכרה היום אג"ח ממשלתיות בסך 7.5 מיליארד יורו (10 מיליארד דולר) במסגרת מכרז שמשך ביקוש גדול פי 1.5 מההיצע - יותר מיחס ביקוש-היצע של 1.35 במכרז הקודם.

"העליות במניות קשורות לכך שמכרז האג"ח של איטליה התנהל היטב והביקוש בו עלה על ההיצע, למרות שהמכרז בוצע בריבית גבוהה", אמר האסטרטג סטפן אקולו מחברת מרקט סקוריטיס, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי, בארה"ב, פורסמו היום מספר נתוני מקרו כלכליים. בטחון הצרכנים בארה"ב זינק החודש בשיעור החד ביותר זה למעלה משמונה שנים על רקע אופטימיות רבה יותר של הצרכנים לגבי מצב התעסוקה והשכר. מדד בטחון הצרכנים קפץ בנובמבר לרמה של 56 נקודות לעומת 40.9 נקודות באוקטובר, הזינוק החד ביותר מאז חודש אפריל 2003, מסרה היום חברת המחקר קונפרנס בורד. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של המדד לרמה של 44 נקודות.

מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב ירדו בספטמבר ב-0.6%, לפי מדד סטנדרד אנד פור'ס/קייס-שילר שפורסם היום. לעומת ספטמבר 2010, נרשמה במדד ירידה של 3.6%, לאחר שבאוגוסט ירדו המחירים ב-3.8%. אנליסטים צפו ירידה של 3%.17 מתוך 20 הערים הגדולות רשמו ירידה חודשית במחירי הבתים בספטמבר. וושינגטון, ניו יורק ופורטלנד, אורגון, היו היחידות שבהן עלו המחירים.

אמריקן איירליינס ביקשה הגנה מפשיטת רגל

סוכנות דירוג האשראי פיץ' הורידה אמש את תחזית הדירוג של ארה"ב לתחזית שלילית, בעקבות כישלון מאמצי ועדת הקונגרס לקיצוץ החוב הלאומי לגבש פתרון ארוך טווח. בכך מצטרפת פיץ' לשתי סוכנויות דירוג האשראי הגדולות האחרות, סטנדרד אנד פור'ס (S&P) ומודי'ס, אשר כבר לפני מספר חודשים נתנו ביטוי להערכות הפסימיות שלהן בנוגע לכלכלת ארה"ב.

פיץ' הותירה את דירוג האשראי המושלם של ארה"ב – AAA - אך בהודעה שפירסמה נכתב כי נאלצה להוריד את תחזית האשראי משום ש"רמת האמון שהממשל ינקוט בצעדים התקציביים הנדרשים על מנת להשיב את הכלכלה למסלול של צמיחה נמצאת בירידה". עוד הוסיפה כי בשנתיים הקרובות קיים סיכוי של למעלה מ-50% שדירוג האשראי של ארה"ב ייחתך.
חברת התעופה אמריקן איירליינס הגישה היום בקשה להגנה מפני פשיטת רגל (צ'פטר 11), לאחר שמאמציה לקצץ עלויות כשלו ובעקבות הידרדרות מעמדה במגזר התעופה של ארה"ב. החברה, אשר הוקמה בשנות ה-20, הגישה בקשה להגנה מפני נושיה בבית משפט לפשיטת רגל במנהטן. החברה הודיעה כי שווי נכסיה מסתכם ב-24.7 מיליארד דולר וכי סך חובותיה 29.6 מיליארד דולר.

קרן ההשקעות הפרטית תומס ה. לי (THL) מעוניינת ברכישת הפעילות של חברת האינטרנט יאהו בארה"ב, זאת בניגוד ליתר המתמודדות עד כה שהביעו עניין בזכויות מיעוט בפעילות החברה באסיה, כך לפי מקורבים לנושא. THL מקווה לבצע רכישה ממונפת של נכסי יאהו בארה"ב ששוויים מוערך בחמישה עד שישה מיליארד דולר.

טיפאני, קמעונאית תכשיטי היוקרה השנייה בגודלה בעולם, הזהירה כמפני "חולשה" במכירותיה באירופה ובמזרח ארה"ב על רקע פתיחת עונת מכירות החגים, והעריכה כי רווחיה ברבעון הנוכחי יהיו נמוכים מתחזיות האנליסטים.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully