וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לאישור: רישיון נהיגה מגיל 16 ו-9 חודשים

פנחס וולף

29.11.2011 / 13:27

במהלך דיון בוועדת הכלכלה הציג משרד התחבורה את ההחמרה בחוק שיגדיל את תקופת הליווי לנהגים חדשים. ח"כ שאמה-הכהן דרש לאזן את ההחמרה על ידי הורדת הגיל המינימלי לזכאות לרישיון

גיל הזכאות לרישיון נהיגה יירד ל-16 שנים ותשעה חודשים - כך הודיע היום (שלישי) משרד התחבורה במהלך ישיבה שקיימה ועדת הכלכלה של הכנסת. בדיון בחקיקת חוק שמגדיל את תקופת הליווי ו"הנהג החדש", שנהגים צעירים חדשים חייבים בהם, דרש יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד), לאזן את ההחמרה על ידי הורדת הגיל המינימלי לאפשרות לקבל רישיון נהיגה. שאמה-הכהן דרש להכניס את הסעיף להצעת החוק, אולם בסופו של דבר הוסכם שעד אישור החוק במליאה בעוד כחודש, משרד התחבורה יפרסם תקנה בעניין.

הדיון שהתקיים היום מהווה חלק מסדרת דיונים בהכנה לקריאה שנייה ושלישית של הצעת החוק הממשלתית, המבקשת לשנות את אופן הכשרת תלמידי הנהיגה ואת תהליך קבלת רישיון הנהיגה. בין היתר, ההצעה קובעת כי תוקף הרישיון של "נהג חדש" לא ישונה, ויעמוד על שנתיים גם בהמשך, אולם אם במהלך השנתיים יוגש נגד הנהג כתב אישום בעבירה חמורה או שהוא יקבל דו"ח בגין עבירה חמורה, תתארך תקופת היותו נהג חדש עד להכרעה בעניינו. אם הוא יזוכה או יתברר שהוא לא ביצע את העבירה, אז הוא יפסיק להיות 'נהג חדש' בתום שנתיים. אולם, אם יורשע בעבירה חמורה או ישלם קנס בגין עבירה חמורה, הוא ימשיך להיות 'נהג חדש' לשנתיים נוספות.

עם זאת, נכון לעכשיו ירדה מסדר היום כוונת משרד התחבורה להקים מרכזי לימודי נהיגה שכל מבקש רישיון יחויב ללמוד בהם בעלות של 600 שקלים. סמנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי הודיע זאת היום במהלך ישיבת ועדת הכלכלה שדנה בהצעת החוק.

לדברי שאמה-הכהן, "הוועדה החליטה על שורה של הוראות מכבידות כדי להכשיר את הנהגים החדשים ולשמור על בטיחותם, הנלווים אליהם ועל סביבתם. לכן מצאתי צורך לעגן את ההקלה בצורת הורדת הגיל שאפשר להתחיל לנהוג. עם כניסת החוק לתוקף, לנהגים צעירים וחדשים יהיה כדאי לנהוג לא רק בזהירות, אלא בזהירות כפולה".

אתם בעד או נגד הורדת גיל הרישיון? הצביעו בפייסבוק

תרגול מיומנויות נהיגה

בתוך כך, ח"כ רונית תירוש (קדימה) הגישה היום הצעת חוק המבקשת להוסיף ללימודי הנהיגה גם תרגול מיומנויות נהיגה באמצעות סימולטור, בהם יתבצעו תרגול של מצבי נסיעה בסוגים שונים של כבישים, במצבי מזג אוויר סוערים, בעומסי תנועה ובתכונות רכב (אם זה רכב אוטומט או ידני).

"תוך כדי הלימוד יכולים תלמידי הנהיגה להבחין בשגיאותיהם ולשפר את רמת מיומנות הנהיגה שלהם לבדוק את קצב התקדמותם, להעלות את רמת המודעות של הנהג למשתמשים אחרים בדרך, בסוגי הסכנות הטמונות בזמן הנהיגה, ותגביר את בטחונו ובטחון משתמשי הדרך האחרים", אמרה ח"כ תירוש.

בנוסף, תירוש הגישה הצעת החוק הקובעת כי מכמונות המהירות יהיו גלויות ולא סמויות והם יסמנו לנהגים שישנן מכמונות. לדבריה, "המטרה היא לא להעשיר את קופת המדינה מהציבור דרך קנסות במארב מצלמות. המטרה היא שנהגים ידעו שבכבישי ישראל ישנן מצלמות ואמצעי אכיפה נוספים וינהגו בכבישים בהתאם ולפי החוק, או שיישאו בתוצאות הקנסות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully