וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנהגות חתולים: החתולה חוזרת הביתה רק כדי לאכול. מה עושים?

ריבי מאיר וריני עמירן חביב

30.11.2011 / 10:21

וגם: שלושה גורים שחולים על לחם, ארגז חול אוטומטי - מומלץ לחתולים או לא, חתול בית שלא מוכן לעבור דירה ובורח שוב ושוב לבית הקודם וחתול רחוב שמחפש אהבה ולא מתייחס למזון

שאלה: ראיתי פרסומת לארגז חול לחתולים שמנקה את עצמו. האם הוא מומלץ? איך יודעים אם החול טוב לחתול?

תשובה: מתקני חול אוטומטיים למיניהם טובים רק במידה והחתול משתמש בהם באופן קבוע. בקשי להשתמש במכשיר לתקופת ניסיון של לא פחות מחודש - כל חברה איכותית תאפשר לך לנסות ולהחזיר אם החתול לא מרוצה. במשך זמן זה השאירי את ארגז החול הרגיל במקומו הקבוע. אין להכריח את החתול להשתמש בארגז החדש, הוא צריך לעשות זאת מבחירה חופשית. בהצלחה!

שאלה: חתול רחוב ניסה לטפס עלי שוב ושוב. הנחתי שהוא לא מוצא מזון, אז רכשתי לו שמנת וטונה בשמן, אך הוא לא אכל, ואיפשר לכל חתולי השכונה לאכול. מה זה אומר?

חתול ג'ינג'י על כתפו של ילד. ShutterStock
חיבוקי. החתול מטפס עלי שוב ושוב. מה הוא רוצה?/ShutterStock

תשובה: החתול כנראה רוצה את תשומת לבך, ליטופים וכדומה. בעיקר הוא רוצה להתכרבל במקום חמים ונעים ולקבל הגנה, עדיך בבית. יש חתולים שלצערנו אנשים לא אחראיים נטשו אותם לחיים אכזריים ברחוב.

חתולים שגדלו וחיו בתוך בית, ולו לתקופת זמן קצרה, לא יכולים להתאקלם לחיי הרחוב וזקוקים נואשות לאנשים טובים שיאמצו אותם לחייהם ולביתם. בניגוד לדעה המוטעית, חתולים נקשרים מאוד לאנשים, והחתול שפגשת פשוט זקוק ליד אוהבת אפילו לפני מזון. אנא קחי אותו הביתה ואמצי אותו בשמחה. הוא נקשר אליך . אנא קיראי במקביל את המדריך לגידול גורים מאושרים, ויהיה לך בבית חתול מקסים. בהצלחה!

שאלה: עברנו דירה, והחתול שלי מסרב לעבור. הוא בורח שוב ושוב חזרה לבית הקודם בשכונה שליד. אני מאוד דואגת לו, כי הוא נמצא בחוץ. בכל יום אני הולכת לתת לו אוכל ומים וגם ליטופים ותשומת לב, אבל אני לא רוצה שהוא יישאר שם. מה עושים?

חתול מטפס על דלת פתוחה. ShutterStock
יש, הצלחתי לברוח. החתול מסרב לעבור דירה, מה לעשות?/ShutterStock

תשובה: אנא הביאי את החתול חזרה לביתך החדש ודאגי לסגור אותו עם כל הנחוץ לו וללא אפשרות לצאת החוצה למשך כחודש. עכשיו חורף, אז קל יחסית לסגור את החלונות והדלתות. תני לו הרבה אהבה וכמובן צ'ופרים שהוא אוהב - אוכל, ליטופים, משחקים כיפיים, מקומות לצפות בנעשה בחוץ, מתקני גירוד, מקומות גבוהים לטפס אליהם ולרבוץ עליהם.

תמיד יש תקופת התאקלמות לא פשוטה כשעוברים דירה, וחשוב לדאוג לחתול, מפני שזה באמת מסוכן ולא נעים לרוץ בכל יום לבית הקודם.

אנא קראי את הכתבה על התאקלמות חתולים בבית חדש ויישמי את ההמלצות. חובה לענוד לו קולר אלסטי המתאים לחתולים ועליו תג עם מספר הטלפון הנייד שלך חרוט עליו, למקרה שהחתול יאבד דרכו, אם הוא ימצא דרך לצאת שוב מהדירה החדשה.

שאלה: לפני חצי שנה אימצתי שלושה גורי חתולים מתוקים מהרחוב, אבל הם כמו נערים עם הורמונים משתוללים. הם כל הזמן קופצים על השיש, מפרקים את הלחם לחתיכות ואז אוכלים. יש להם מרחב מחיה גדול, צעצועים וניסיתי ללמד אותם שזה אסור, אבל הם לא עוזבים את הלחם! מה עושים?

שלושה גורי חתולים על דשא. ShutterStock
לחם עבודה. החתולים מכורים ללחם. מה לעשות?/ShutterStock

תשובה: כיף לחיות עם שלושה אחים שובבים, תיהני מהשלב הזה בחייהם, כי כאשר הם יתבגרו, בגיל שנה וחצי בערך, הם נרגעים ואז מתגעגעים לתקופה שאת מתארת.
בנוגע ללחם, כשחתולים עושים משהו, הם עושים זאת מתוך צורך חיוני לרווחתם. במקום להילחם בהם ולגרום ללחץ נוסף, חשוב לשאול עצמך מדוע הם עושים זאת, ולספק להם תחליף מתאים.

המקרה שאת מתארת נפוץ. החתולים אוהבים לפרק ולכרסם לחם, זה נותן להם מרגוע והם מרגישים צורך פנימי חזק לעשות זאת, ייתכן ומרכיבים מסוימים בו נחוצים לבריאותם והם מרגישים בכך. תני להם לכרסם לחם ככל שיירצו אבל במקום אחר, שנוח יותר לכולם. אפילו הגדילי ועטפי הלחם בנייר, הם ייהנו "להוציא" את הלחם מהמחבוא, להרוג ולטרוף אותו. זה תהליך התנהגותי טבעי. בנוסף מומלץ לדאוג להם למזון ברמת סופר-פרימיום כדי לוודא שלא חסרים להם מרכיבים תזונתיים כלשהם.

עוד משהו, חתולים לא ניתן לאלף, הם מושלמים כמו שהם. לחתולים תמיד מתייחסים באופן חיובי בלבד, וכאשר לומדים ומספקים את צורכיהם, במקום ובצורה המתאימה גם לבני האדם, חיים יחד בכיף ובהרמוניה.

שאלה: החתולה שלי בת שלוש. היא יוצאת החוצה לשעות רבות, חוזרת רק כדי לאכול, ואז יוצאת שוב. מה לעשות?

אילוסטרציה. ShutterStock
אני לא חוזרת היום הביתה. החתולה עושה טובה שהיא חוזרת הביתה. מה לעשות?/ShutterStock

תשובה: אם חתולתך בריאה לגמרי ומעוקרת ויש לה קולר אלסטי המתאים לחתולים ועליו תג עם מספר הטלפון שלך חרוט עליו, והיא מגיעה בכל יום לאכול בתיאבון ונראית לך מאושרת, הכל טוב והחתולה שלך מאושרת בחוץ. אם היא נראית לך מוטרדת או לא שמחה, חשוב לבדוק את הסיבות שמניעות אותה להתרחק מהבית ולחשוב מה קשה לה בדירה: שעמום, ילדים רועשים, בית צפוף מדי או חוסר תשומת לב חיובית ועוד.

עשי מאמץ אם נראה לך שהיא מוצאת את אושרה בחוץ בלבד. אולי תוכלי לעזור לה בכך שתסדרי עבורה מקומות גבוהים, שלווים ונוחים לישון בהם ולצפות מהם החוצה או לרבוץ עליהם בכיף; משחקים כמו חכות וכדומה לצורך קשר הדדי. גם אוכל טעים ואיכותי עוזר לחיזוק מצב הרוח והבריאות.

באופן כללי בחורף חשוב לאפשר לחתולים את התנאים הטובים ביותר כדי שירצו להיות בבית וימצאו בו את כל הנחוץ להם.

צילומים: ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully