וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה את ההחלטה על פירוק משרד הדתות

3.9.2000 / 15:33

במסגרת "המהפכה החילונית" של ברק יבוטלו חלק מסמכויות המשרד; היתר יחולקו בין הרבנות הראשית ומשרדי הפנים והמשפטים; ביילין יעמוד בראש ועדת שרים מיוחדת שתפעל לפירוק המשרד כבר בשבועות הקרובים

הממשלה אישרה היום פה אחד את הודעת ראש הממשלה בנושא פירוק משרד הדתות במתכונתו הנוכחית, והעברת תחומי אחראיות המשרד למשרדים אחרים תוך שמירה על זכויות העובדים. ראש הממשלה הורה על הקמת ועדת שרים מיוחדת בראשות שר המשפטים ושר הדתות בפועל, יוסי ביילין, שתפעל לעבד ולאשר את הליכי הפירוק של המשרד על כל אגפיו, כבר בשבועות הקרובים.

חלק מסמכויות המשרד יחולקו בין משרד הפנים, משרד המשפטים והרבנות הראשית, וחלקן יבוטל כליל. זאת במסגרת תוכניתו של ברק לערוך "מהפכה חילונית", הכוללת בין השאר חוקה לישראל וחוק לנישואים אזרחיים. ברק הדגיש כי הפירוק נעשה בתמיכת הרבנים הראשיים לישראל, הרב אליהו בקשי-דורון והרב ישראל מאיר לאו.

ראש הממשלה אמר כי הוא רואה בכך צעד מעשי ראשון וחשוב ליישומה של האג'נדה האזרחית חברתית. "הממשלה הזו הוכיחה כי היא נבחרה כדי לבצע החלטות גם אם הן קשות, מתוך אינטרס עליון לחברה מתוקנת, פתוחה, סובלנית לדתיים ודואגת לזכויות היסוד של כל האזרחים במדינה", דברי ברק.

גורמים בלשכת ראש הממשלה מסרו כי המהלך יחסוך למשק כסף רב ויתרום למנהל תקין. בשבועות האחרונים הוביל ביילין את היוזמה לפירוק המשרד, בתיאום עם שרי הפנים והאוצר. הוועדה בראשותו תבחן גם דרכים לביטול המועצות הדתיות ולהעברה של כל שירותי הדת בישראל לידי הרשויות המקומיות.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully