וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת התנועה נלחמת בליקויים של רכבים מהשטחים

29.11.2011 / 10:20

הרכבים נעצרו במסגרת מבצע של משטרת התנועה הארצית, בעקבות דיווחי צה"ל על ליקויים חמורים בכלי רכב הנכנסים לישראל. "מדובר על אלפי רכבים שמסכנים חיים" אמר סגן מפקד באגף התנועה

חטיבת דובר המשטרה

(צילום: משטרת התנועה, עריכה: גדי וינסטוק)

משטרת התנועה הארצית קיימה ביום ראשון השבוע מבצע לאיתור רכבים לקויים, שנכנסים לישראל משטחי הגדה המערבית. במסגרת המבצע הורדו מהכביש 139 כלי רכב, ביניהם כאלה ללא אורות תקינים, בעלי צמיגים שחוקים וכאלה שלא עברו בדיקות שנים רבות. המבצע נערך בעקבות מידע שהגיע מצה"ל, אודות רכבים רבים הנכנסים לתחומי הקו הירוק ואינם זוכים לטיפול כיאות. באגף התנועה מכנים את כלי הרכב הללו "מסכני חיים" ובכל יום, על פי ההערכה, נכנסים אלפי רכבים כאלה לשטחי ישראל, דרך מחסומים בקו התפר.

שלשום הקימה סיירת האופנועים הארצית של אגף התנועה במשטרה שבעה מחסומים בקו התפר לאורך צירים באזור טול כרם, קלקיליה, אורנית, מכבים-רעות ועוד. שוטרי הסיירת עצרו את הרכבים ולאחר מכן העבירו אותם לבדיקת בוחנים של אגף התנועה.

"ברשות הפלסטינית כל נושא הפיקוח על רכבים כמעט שאינו קיים", אמר פקד ערן מזוז, סגן מפקד סיירת האופנועים. "המשטרה הפלסטינית לא מצליחה להשתלט על זה, ויתכן שיש להם סדר עדיפויות מעט שונה. במהלך המבצע ראינו כמה דברים הזויים, כמו גג פתוח ללא אישור, רכבים שנצבעו בצבע שונה ללא אישור משרד הרישוי ומשאיות כבדות עם ארבעה גדלים שונים של צמיגים".

"מדובר בתופעה"

במשטרת התנועה מדווחים גם על חוסר מודעות של תושבי יהודה ושומרון, יהודים וערבים, לנושא הבטיחות באחזקת הרכבים, אשר רובם אינם עוברים טסט ולא נבדקים. "מדובר על אלפי רכבים שנוסעים בכבישי הארץ ומסכנים חיים. רק בשנה האחרונה נפצע שוטר מסיירת האופנועים באורח קשה בתאונה בכביש 6. גלגל משאית שהתפוצץ גרם לה לסטות מהנתיב ולפגוע בו בעת שרכב על האופנוע", סיפר מזוז.

בוחני התנועה שבדקו את הרכבים מצאו במהלך המבצע 139 רכבים, שאינם ראויים לנוע בכבישי הארץ. בעליהם קיבלו אישור של 48 שעות לתקן את הליקויים ולהגיע לתחנת המשטרה עם טסט מאושר. אבל בסיירת האופנועים מבינים שזאת טיפה בים. "מדובר בתופעה", אמר פקד מזוז. "על מנת למגר את התופעה, יש להתמיד בפעילות".

עוד בנושא:
אכיפה סמויה: מאות נהגים נתפסו
הכירו את יחידת האופנועים הסמויים של משטרת התנועה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully