וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתו של סטלין, שהתכחשה לו, מתה בארה"ב בגיל 85

29.11.2011 / 10:40

סבטלנה אלילוייבה סטלין, שערקה ב-1967 למערב והפכה ללנה פיטרס, מתה בשבוע שעבר מסרטן המעי בבית אבות בוויסקונסין. "תמיד אהיה אסירה פוליטית של שמו של אבי", אמרה בראיון לפני שנה

בתו היחידה של דיקטטור ברית המועצות לשעבר, יוזף סטלין, הלכה לעולמה בגיל 85 במדינת וויסקונסין שבארצות הברית, 44 שנים אחרי שערקה למערב והתכחשה לקומוניזם. כך נמסר לפרסום הלילה (שלישי). סבטלנה אלילוייבה סטלין, שבארה"ב נקראה לנה פיטרס, מתה ב-22 בנובמבר מסרטן המעי.

סבטלנה נולדה ב-1926, ובילדותה הייתה קרובה מאוד לאביה, שכינה אותה "סנונית קטנה". היא הושוותה בברית המועצות לשירלי טמפל, ואלפי ילדות רוסיות נקראו סבטלנה על שמה. כשהייתה בת שש, התאבדה אמה. אחיה נהרג בשבי הנאצים במלחמת העולם השנייה, לאחר שאביו סירב להחליפו תמורת גנרל גרמני. בנערותה נמשכה לאמנות, אך בהוראת אביה למדה היסטוריה. בהמשך הפכה למתרגמת, ולימדה ספרות ואנגלית. את אהבתה הראשונה, במאי סרטים יהודי, שלח אביה לגלות בסיביר.

סבטלנה ערקה למערב ב-1967, במהלך שהות בהודו, והשתקעה בארצות הבירת, שם התחתנה ב-1970 עם וויליאם פיטרס. לשניים נולדה בת, אולגה, לפני שהתגרשו (היו אלו גירושיה השלישיים של סבטלנה, לה יש גם שני ילדים קודמים משני בעליה הראשונים, ברוסיה). לאחר עריקתה היא לא חששה לגנות את הקומוניזם ולהוקיע את פשעיו של אביה רוצח ההמונים, אותו כינתה "מפלצת מוסרית ורוחנית".

יוזף סטלין עם בתו סבטלנה, 1936. AP Photo/File, AP
"סנונית קטנה". האב ובתו ב-1936. בבגרותה כינתה אותו "מפלצת מוסרית ורוחנית"/AP, AP Photo/File

במהלך שנותיה בארה"ב כתבה פיטרס שני ספרי זכרונות שהיו לרבי-מכר, אולם בראיון נדיר ל"אינדפנדנט" הבריטי ב-1990 טענה כי היא אינה רואה כל הכנסה מהספרים, והיא חסרת כל. בשנים האחרונות גילתה אותה היוצרת הדוקומנטרית לנה פרשינה בבית אבות בוויסקונסין, ועשתה סרט על חייה, שנקרא "סבטלנה על סבטלנה".

בראיון שהעניקה לפנ ישנה לעיתון מקומי בוויסקונסין, ביקשה פיטרס להביע חרטה על משפט שאמרה בסרט, על כך שהיא מצטערת שעברה לגור בארה"ב ולא במדינה נייטרלית כמו שוויץ. "היכן שלא אלך", אמרה בראיון, "כאן, בשוויץ, בהודו, באוסטרליה או בכל מקום אחר, אני תמיד אהיה אסירה פוליטית של שמו של אבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully