וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב הירי: יוניפי"ל יחקור - חשש בצפון מפגיעה בעסקים

29.11.2011 / 10:00

עד לשעות הבוקר אותרו באזור הגליל המערבי שלוש קטיושות שנורו בשעת לילה משטח דרום לבנון. בישראל מעריכים כי ארגון פלסטיני ביצע את הירי. תושבי הצפון: "אסור להיכנס לפאניקה"

רויטרס

(צילום: אדריאן הרבשטיין, רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

במערכת הביטחון ממשיכים לחקור את נסיבות ירי הקטיושות הלילה (שלישי) מאזור הכפר עייתא א-שייב בלבנון לעבר יישובי הגליל המערבי. באירוע לא היו נפגעים, אולם נזק נגרם לרכוש. בעקבות ירי הקטיושות, השיב צה"ל באשר לעבר מקורות הירי. בסריקות שבוצעו עד שעות הבוקר אותרו שרידי שלוש קטיושות שנורו משטח לבנון. מאחר שבמערכת הביטחון סבורים כי מדובר בתקרית חד-פעמית, לא ניתנה לתושבים הנחיה להיכנס למקלטים והחיים בצפון מתנהלים כבשגרה.

קטיושות שנורו אתמול בגליל המערבי, נובמבר 2011. ג'יליס
למרות הירי, החיים בצפון מתנהלים כבשגרה. הנזקים באחד היישובים, הבוקר/ג'יליס

גם צבא לבנון הודיע כי הוא חוקר את נסיבות ירי הקטיושות. בהודעת צבא לבנון נטען כי במהלך הלילה נורתה רקטה אחת לעבר ישראל. עוד נמסר כי הרקטה נורתה משטח פתוח בין הכפרים חנין ורמיש. סוכנות הידיעות הרשמית של לבנון דיווחה כי בתגובה לירי הקטיושות מלבנון, ירה חיל האוויר של צה"ל ארבעה טילים לעבר אזור עייתא א-שעב שבדרום לבנון. לא היו נפגעים בנפש, אך נגרם נזק לרכוש.

תחנת הרדיו "קול לבנון" דיווחה הבוקר כי כוחות רבים של צבא לבנון ויוניפי"ל הגיעו לגבול ישראל-לבנון, בשל ירי הקטיושות. על פי הדיווח, הכוחות שהו בעיקר במקום שממנו נורו הקטיושות לישראל. לפי הדיווח, מפקדי יוניפי"ל קיימו פגישה בנאקורה בעקבות הירי ומפקד יוניפי"ל, הגנרל הספרדי אלברטו אסארטה ניהל שיחות עם מפקדי צבא לבנון וצה"ל. יוניפי"ל מסר כי ישמור על הגבול ולא יאפשר למצב להידרדר ולאף אחד להפר את החלטה 1701.

במערכת הביטחון מעריכים כי ארגון פלסטיני עומד מאחורי ירי הרקטות. גורם ביטחוני אמר כי "לארגון חיזבאללה אין שום אינטרס לחמם את הגזרה או לגרור את צה"ל להסלמה". בחודש אוקטובר 2009 אירע מקרה דומה, לאחר שארגון פלסטיני לא מוכר שיגר קטיושה לעבר ישראל, לציון כ"ט בנובמבר. באירוע זה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

קטיושות נורו מלבנון לעבר ישראל. אדריאן הרבשטיין
"לארגון חיזבאללה אין שום אינטרס לחמם את הגזרה"/אדריאן הרבשטיין

בתוך כך, ביישוב שבו נפלה הלילה אחת הקטיושות דורשים הבוקר להציב מערכת התרעה מפני שיגור טילים, בדומה לזאת הקיימת ביישובים בדרום הארץ. יו"ר ועד היישוב אמר לוואלה! חדשות כי "אנו תובעים שגם ליישובי הצפון תהיה מערכת התרעה ושיחזרו להתייחס ליישובי הגדר והגבול כיישובי גדר כפי שהתייחסו אליהם במשך כל השנים".

יו"ר ועד היישוב ציין כי כבר עתה נרשמו ביטולים בהזמנות של צימרים בסוף השבוע. יחד עם זאת, התושבים באזור מתנהלים הבוקר כרגיל והעבודות בשדות ובשאר המקומות התחדשו. בעלת צימרים ביישוב שבו נפלה אחת הקטיושות אמרה כי "בסוף השבוע התפוסה אמורה להיות מלאה, אבל אני מאמינה שהטלפון של הביטול יגיע. זה יקרה כשיישמעו שהטיל נפל ביישוב שבו אנו גרים ואז יבקשו לבטל. כשדבר כזה קורה, בקשת ביטול מתקבלת כי אין בררה ואני לא לוקחת גם סיכונים. אני מאמינה שגם ביישובים אחרים על גבול לבנון המצב דומה".

מנהלת מלון בוטיק באזור מסרה כי עדיין לא נרשמו ביטולי הזמנות וכי התפוסה במלון צפויה להיות מלאה בסוף השבוע הקרוב. מזכיר המועצה האזורית שבתחומה נפלה אחת הקטיושות אמר כי "בסך הכל אסור לנו להיכנס לפאניקה, אנו רגילים לשגרת החיים הזו הרבה מאוד שנים. יש תקופות שקטות ויש תקופות עם יום אחד שטיל מפר את השקט, אבל אנו יודעים גם לחזור מיד לשגרת החיים".

"הבוקר הצטיידתי במים ושימורים"

גם בקריית שמונה עלה סף הלחץ בעקבות הירי הלילה. "מהרגע שהודיעו על נפילת הקטיושות נכנסנו ללחץ", סיפר ישעיהו שקלים, תושב העיר שביתו נפגע כתוצאה מירי קטיושות במלחמת לבנון השנייה. "החשש מירי לעברנו תמיד קיים. משפחתי ספגה נזק כבד במלחמה האחרונה, הבית שלי ושל ילדיי נפגע מהירי, המסגרייה של בני חטפה קטיושה גדולה ונשרפה כליל. זה לא דבר שניתן להתרגל אליו, היו תקופות מאוד קשות. הלילה לא נכנסנו למקלטים אבל ישנו כולם הכי קרוב לחדר ממ"ד כדי שנוכל לרוץ פנימה".

תושב נוסף, דרור מוסרי, הזדרז כבר בשעות הבוקר המוקדמות למכולת השכונתית לקנות קופסאות שימורים, בקבוקי מים וחטיפים לשלושת ילדיו. "הבוקר הצטיידתי במים ושימורים, התחלתי לחדש את המלאי מחשש לתגובה צה"לית כלשהי. מי שחי בקריית שמונה תמיד נתון לחשש כבד ולצערי הנפילות בגליל המערבי גורמות לנו לחזור לימים הנוראיים של פעם עם חרדות ולחץ".

הדיווח הראשוני על נפילת הקטיושות בגליל המערבי

בהכנת הידיעה השתתף קובי דוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully