וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת הסוכנויות

בועז ביסמוט

29.11.2011 / 9:11

לפני שבועיים אירע פיצוץ מסתורי בבסיס טילים בביגדאנה כ-40 קילומטר מערבית לטהרן שבו נהרגו 17 איש ובהם קצין בכיר ביותר שהיה מראשי מערך פיתוח כלי נשק וטילים ברפובליקה האיסלאמית.

אתמול נחשפו באתר של "המכון ללימודי ביטחון לאומיים בוושינגטון" צילומי לוויין המעידים על הנזק הרב שגרם הפיצוץ. יכול להיות שבעוד שבועיים (אולי לפני) נקבל גם צילומי לוויין שיחשפו את תוצאות הפיצוץ המסתורי שאירע (דיווח איראני) - או "לא אירע" (דיווח איראני נוסף) - באיספהאן או באחד מפרבריה שם ממוקם אחד ממתקני הגרעין הקריטיים לבנייה של פצצת גרעין איראנית.

מה באמת קרה אתמול בעיר איספהאן שגרם לאיראנים למהר ולמחוק מאתר של אחת מסוכנויות הידיעות המובילות שלהם (פארס) כל זכר לידיעה על הפיצוץ בעיר השלישית בגודלה במדינה? התגובה האיראנית מן הסתם גורמת לנו לחשוב גם על אפשרות מרחיקת לכת. הימים לחוצים והתגובה האיראנית תמוהה ותואמת למי שיש לו מה להסתיר.

תחילה דיווח האתר פארס השייך למשמרות המהפכה ונחשב לאמין על הפיצוץ העז בעיר. הדיווח לווה בעדויות. האתר אירנ"א הממלכתי מיהר להכחיש את הידיעה. אירנ"א להבדיל מאתר פארס אף פעם לא הצטיין באמינותו. האופוזיציה באיראן מכנה את האתר "השקרן הלאומי."

מלחמת סוכנויות

אז למי להאמין? אולי לסוכנות ידיעות שלישית: באתר איסנ"א העיד ראש מערכת המשפט במחוז איספהאן גולמראזה אנסרי על "רעש דמוי פיצוץ שנשמע בעיר." אין עדויות לכך שהאיש חירש.

לאיראנים יש גם אתר רביעי מאהר שמו אבל זה רק גרם לבלבול גדול עוד יותר. כאן צוטט סגן ראש מחוז איספהאן האחראי על הביטחון אומר כי לא שמע כלל על פיצוץ אף שבאתר "פארס" הוא עצמו הודה שעות קודם לכן כי היה פיצוץ והנושא נבדק. האתר מאהר אף סיפר כי במספר אתרי חדשות "לא ידועים" דיווחו על פיצוץ שאירע סמוך לתחנת דלק.

מאוד ייתכן כי משהו מאוד חמור אירע באיספהאן שהוא חלק ממלחמה חשאית המנוהלת נגד משטר חשוך ומסוכן גם אם בפנטגון ובסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית אמרו אמש כי לא שמעו דבר.

בינתיים מיהרה גם תחנת הטלוויזיה האיראנית Press TV להכחיש את הפרסומים בעולם סביב הפיצוץ מבלי לתת קרדיט לסוכנות הידיעות פארס. דבר אחד בטוח: יש לנו כאן מלחמת סוכנויות. השאלה היא רק אם זו מלחמה של סוכנויות הידיעות בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully