וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות אירופה: וול סטריט חתם בעליות חדות

דרור רייך

28.11.2011 / 23:30

2.6%; S&P 500 הוסיף כ-2.9% לערכו; נאסד"ק טיפס ב-3.5%; אפל התחזקה ב-3%; טבע טיפסה ב-3.3%. גרופון צנחה בעשרה אחוזים נוספים

שבוע מסחר חדש נפתח בוול סטריט ברגל ימין, על רקע העליות החדות באירופה והאופטימיות ביבשת בנוגע לפתרון המשבר. מדד דאו ג'ונס עלה ב-2.6%, מדד S&P 500 הוסיף 2.9% לערכו, ומדד נאסד"ק טיפס ב-3.5%.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה הפעיל היום לחץ על בכירים באיחוד האירופי לפעול במהירות על מנת לפתור את משבר החוב, ואמר כי ארה"ב מוכנה לתרום את חלקה לפתרון המשבר. אובמה פגש היום בוושינגטון את נשיא המועצה האירופית הרמן ואן רומפוי ואת נשיא הנציבות האירופית ז'וזה מנואל בארוסו, בפגישה שבה השתתפו גם שר האוצר של ארה"ב טימותי גייתנר ויועצים בכירים לבית הלבן. עם סיום הפגישה אמר אובמה כי הבעיות באירופה הן בעלות "חשיבות אדירה לכלכלת ארה"ב", והוסיף כי לארה"ב יש נתח בהצלחה של אירופה.

בגזרת המקרו, מכירות הבתים החדשים בארה"ב עלו בשיעור מתון מהצפוי באוקטובר, סימן נוסף לכך ששוק הנדל"ן האמריקאי מתקשה להתאושש. מכירות הבתים החדשים עלו ב-1.3% לקצב שנתי של 307 אלף יחידות, דיווח היום משרד המסחר האמריקאי. הנתון של חודש ספטמבר תוקן כלפי מטה ל-303 אלף יחידות. מכירות הבתים החדשים גבוהות כעת ב-8.9% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.

אי הוודאות המתמשכת בנוגע לבעיות החוב באירופה ובארה"ב הגבירה את הסיכונים הניצבים בפני הצמיחה הגלובלית, כך הזהיר היום בנק מורגן סטנלי. הבנק הוריד את תחזית הצמיחה הגלובלית לשנה הבאה ל-3.5%, לעומת תחזיתו הקודמת לצמיחה עולמית של 3.8% בשנה הבאה. הורדת התחזית אירעה שלושה וחצי חודשים בלבד לאחר שמורגן סטנלי כבר הוריד את תחזית הצמיחה הגלובלית ל-2012 מ-4.5%.

ברקע המסחר, הערכות שהתפרסמו באחרונה לפיהן הבנק הפדרלי צפוי להתחיל בסבב חדש של תמריצים מוניטריים, שיזרימו יותר כסף לכלכלת ארה"ב באמצעות רכישת ני"ע מגובי משכנתאות, ולא רק אג"ח ממשלתיות. הבנק כבר קנה 2.3 טריליון דולר באג"ח ממשלתיות ומגובות משכנתאות בין 2008 ויוני, רכש באחרונה אג"ח ארוכות טווח במקום קצרות, אולם רק אג"ח ממשלתיות.

המסחר באירופה נחתם בעליות חדות על רקע תקוות מחודשות בגוש היורו. לונדון עלתה ב-2.9%; פאריס זינקה ב-5.5%; פרנקפורט , מדריד ומילאנו קפצו ב-4.6%; מדד סטוקס 600 הכלל אירופי עלה ב-3.8%.ו.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully