וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד קורבן לכביש הדמים: הרוגה בתאונה בכביש 65

קובי דוד

28.11.2011 / 18:30

תושבת הצפון בת 63 סטתה מנתיב נסיעתה, התנגשה באוטובוס - ונהרגה במקום. מדובר בהרוגה ה-12 בכביש השנה, שמשווע לגדר הפרדה. גורם במשטרה: "ככה זה, אנחנו בפריפריה - מחוץ למדינת ת"א"

כביש הדמים ממשיך לגבות קורבנות: אישה בת 63, תושבת אחד הקיבוצים בצפון, נהרגה היום (שני) בתאונת דרכים בכביש 65, בין כפר דבוריה לכפר נאעורה. האישה היא ההרוגה ה-12 בכביש מתחילת שנת 2011. מחקירה ראשונית של בוחני התנועה של המשטרה עולה כי הנהגת שהייתה ברכב פרטי נהגה מכיוון צומת גולני לכיוון עפולה. סמוך לכפר דבוריה, סטה רכבה מסיבה שטרם ידועה, נכנס לתוך הנתיב הנגדי – והתנגש חזיתית באוטובוס שנסע ממול. באוטובוס לא היו נוסעים באותה העת.

צוותי מגן דוד אדום של תחנת מרחב גלבוע הוזעקו למקום. הנהגת, שנפצעה תחילה באורח אנוש, הייתה לכודה ברכבה, ולאחר שחולצה על ידי כוחות המשטרה, החל הצוות הרפואי בהענקת פעולות החייאה מתקדמות, אך ללא הועיל, ומותה נקבע בשטח. נהג המשאית, שנפצע באורח קל, קיבל טיפול במקום.

תאונת דרכים קטלנית בצומת דבוריה, נובמבר 2011. שלומי גבאי
סטתה מהכביש, התנגשה באוטובוס ונהרגה. זירת התאונה, הערב/שלומי גבאי

כביש 65 נחשב לאחד מעורקי התחבורה החשובים בין מישור החוף לגליל – אך בהתאם, גם אחד "האדומים" שבכבישי ישראל: מדי שנה נהרגים בכביש זה עשרות בני אדם. הממשלה הייתה אמורה לשפץ את הכביש ולהרחיבו לכביש דו-מסלולי, עם גדר הפרדה, אולם התקציבים טרם אושרו – והכביש ממשיך לגבות חיי אדם בקצב גבוה. בשנה החולפת, אירעו בו עשרות תאונות דרכים. מתוך 69 ההרוגים בתאונות בתחום השיפוט של המחוז הצפוני במשטרה, 12 נהרגו בכביש הספציפי הזה.

גורם בכיר באגף התנועה במחוז הצפון, מתח ביקורת נוקבת על התנהלות הממשלה סביב נושא שיפוץ הכביש, שמתעכב כבר שנים רבות. "לצערנו, מדינת ישראל לא רואה חשיבות רבה בשיפוץ ושדרוג הכביש, שגובה חיי אדם. אני בטוח שאם היה מדובר בכביש שנמצא במרכז הארץ, הוא היה מטופל כבר מזמן. אלא שאנחנו בפריפריה, מחוץ לגבולות מדינת תל אביב".

שני הרוגים בתאונת דרכים ליד צומת גולני. יובל בן אבו,
ממשיך לגבות קורבנות. כביש 65, בתאונה אחרת/יובל בן אבו

מפקד משטרת התנועה במחוז הצפון, סגן-ניצב יוסי חטוקאי, הוסיף, כי "זו עוד תאונת דרכים אופיינית של הכבישים של המחוז הצפוני, שאירעה כתוצאה מסטייה של נהגת ומעבר לנתיב הנגדי. ברוב הכבישים בצפון אין גדר הפרדה בין צדי הכביש".

לטענת חטוקאי, גדר שכזו הייתה יכולה למזער את אובדן חיי האדם. "התאונה נגרמה בגלל גורם אנושי, אולם היה ניתן לצמצם את חומרת האירוע על ידי הרחבת הכביש ובניית גדר הפרדה. הכביש המדובר עונה על כל הקריטריונים של כביש דו-מסלולי עם גדר הפרדה, אך בהיעדר תקציבים, המצב מממשיך להיות כפי שהוא".

עוד בנושא
שני הרוגים בדריסה בגבעתיים והתנגשות בעציון
יצא מרכבו לאחר שהתהפך - ונהרג מפגיעת רכב חולף

  • עוד באותו נושא:
  • כביש 65

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully