וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למילואימניקים נמאס: יעלו לאוטובוסים לנסיעת מחאה

28.11.2011 / 9:47

אנשי מילואים שזועמים על פגיעה בתנאיהם ועל אי-השתתפות בהוצאות הנסיעה שלהם, מתכננים להגיע לבסיסיהם בתחבורה ציבורית: "יש עול כלכלי כבד על המשפחה". דובר צה"ל: אין תקציב

אנשי מילואים מתכננים לצאת בנסיעה המונית בתחבורה ציבורית מביתם לבסיסי צה"ל, תוך שהם מממנים אותה מכיסם, במחאה על פגיעה בתנאיהם.

כמה תנועות מילואים בהן פורום החפ"שים, פורום המג"דים, פורום המח"טים וטייסים במילואים, פנו לפני כשנה לאגף כוח אדם בצה"ל (אכ"א), בבקשה שהצבא ישתתף במימון הוצאות הנסיעה ברכב הפרטי שהוא מעניק למשרתי המילואים. הרכב משמש את אנשי המילואים לא רק להגעה מבתיהם לבסיס, אלא גם במטלות שונות תוך כדי האימון. לדברי נציגי תנועות המילואים, "הוצאות הרכב מטילות עול כלכלי כבד על המילואימניק ועל משפחתו, הוצאות שכוללות מאות שקלים במקרה הטוב בכל אימון".

בשנת 2010, נציגים של אכ"א מסרו לחברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי הצבא מתכוון לכסות את הוצאות הנסיעה של אנשי המילואים, וכי מתבצעת עבודת מטה מתקדמת בנושא, בתמיכת הרמטכ"ל דאז, גבי אשכנזי. עם זאת, בסוף השבוע שעבר, הודיעה באופן רשמי ראש אכ"א, אלוף אורנה ברביבאי, כי צה"ל נסוג מכוונתו לכסות את הוצאות הנסיעה.

הפגנת המילואימניקים בכיכר הבימה, אוגוסט 2011. דרור עינב
"לכבד את מי שנושא בנטל". הפגנת אנשי מילואים בתל-אביב/דרור עינב

מתנועת פורום החפ"שים נמסר: "מצער שהמילה של הרמטכ"ל לא שווה כל ערך. מצער שבצה"ל הוחלט לגייס את מערך המילואים גם למלחמתו על התקציב מול האוצר, וכמו בכל מלחמה, את המחיר ישלמו האזרחים המשרתים במילואים ובני משפחתם".

דובר צה"ל: אין תקציב לשנת 2012

במחאה על צעדי צה"ל, חיילי המילואים מתכננים לארגן נסיעה המונית בתחבורה ציבורית אל בסיסי הצבא. בנוסף, אנשי המילואים מתכוונים לקרוא לחברי הכנסת לעגן בחוק את סעיפי הוצאות הרכב שלהם. אורן, קצין מילואים בחטיבה חי"ר, אמר לוואלה! חדשות: "הפכנו להיות הפראיירים של המדינה. אנחנו שומרים על ביטחון המדינה, ומממנים את זה מכיסנו. כדי שיום מערך המילואים לא יהפוך לעוד יום של מחאה, אני מציע שהרמטכ"ל בני גנץ וסביבתו הקרובה יכבדו את אלה שנושאים בנטל".

מדובר צה"ל נמסר: "ראש אכ"א התייחסה לסוגיה בישיבה, באומרה שעמדת צה"ל תומכת בתשלום החזרי נסיעות ברכב לאנשי מילואים, אך משיקולי תקציב הנושא לא ימומש ב-2012, ויבחן שוב בעתיד".

עוד בנושא
אכ"א: תקציב הביטחון אינו מספיק להעלאת שכר החובה
"אנשי מילואים פוטרו בהודעת SMS במלחמת לבנון השנייה"
סקר: לימודיהם של 70% מהסטודנטים נפגעים בגלל מילואים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully