וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיות מסביב לעולם: GPS מהפכני לכלבים

28.11.2011 / 10:22

ועוד במדור למורים זנב טבעת בסעודת חג ההודיה, כבשה מתכוננת לחג המולד, אורנג אוטן יוצא לחופשי, נמר אפריקאי משחק בכיף שלו, פסטיבל הקופים בתאילנד ועוד

סנטה פה, קליפורניה: GPS לכלבים

מייק ארמס, נשיא המרכז "הלן וודוורד" בסנטה פה, קליפורניה, מחזיק את הכלב אנשובי בן החמישה חודשים. על צווארו של אנשובי ניתן לראות את קולר ה-GPS המהפכני שיספק את מיקומו של הכלב במקרה שאבד או נגנב. מטרת המוצר היא לחסוך זמן וכסף במצב שהכלב נעלם, אך בעיקר הוא נועד לחסוך את עוגמת הנפש, העצב והחרדה של בעל הכלב כמו של הכלב עצמו.

איי פארו: טבח לווייתנים

תושבי איי פארו בצפון האוקיינוס האטלנטי שוחטים לווייתני פילוט ליד עיר הבירה טורשאבן. הטקס המסורתי הנקרא "גרינדאדראפ" - "צייד לווייתנים" בשפה הפארוזית - נערך בכל שנה ובמהלכו נשחטים ונאכלים לווייתנים אלה. הפארוזים הם צאצאים של הוויקינגים ולווייתני הפילוט הם חלק ממזונם למעלה מאלף שנה. במהלך הטקס מניסים התושבים את הלווייתנים אל המפרץ, שם הם הורגים אותם ובשרם מחולק בין חברי הקהילה.

סן פרנסיסקו, קליפורניה: למורים מפונקים

קבוצה של למורים זנב טבעת על שולחן חג ההודיה בסן פרנסיסקו, קליפורניה. 15 הלמורים שנמצאים בגן החיות בסן פרנסיסקו פונקו על ידי עובדי המקום בארוחת חג שכללה שעועית ירוקה, סלט פירות, בטטות מתוקות ודמוי תרנגול הודו העשוי ממזון קופים.

הונגריה: צעדת כבשי ראקה

עדר כבשי ראקה צועד במהלך חגיגה המציינת את סוף תקופת הרעייה בפארק הלאומי הורטובג'י שבהונגריה. זן זה של כבשים ידוע בקרניים הארוכות והמסולסלות על ראשו שיכול להגיע לאורך של כחצי מטר ומצוי אצל זכרים ונקבות כאחד.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

תאילנד: פסטיבל הקופים

גור של קוף מקאו ארוך זנב אוכל פרי שהוצע לו במהלך פסטיבל הבופה השנתי לקופים שנערך במקדש פרה פראנג סאם יוט בלופבורי שבתאילנד. הפסטיבל מספק מזון ושתייה לקופים המקומיים, שמספרם מוערך בכ-2,000 פרטים. הפסטיבל נועד להודות לקופים על עזרתם הרבה בהבאת תיירים לעיר.

אינדונזיה: אורנג אוטן יוצא לחופשי

אורנג אוטן בתמונה שצולמה מיד לאחר שחרורו של הקוף ליער סארויין במרכז קלימנטן, אינדונזיה. שר היערות האינדונזי שחרר שישה מבין 40 קופי אורנג אוטן שנתפסו בצורה לא חוקית על ידי מקומיים. הקופים, שנמצאים בטווח הגילאים 10-15, עברו שיקום לפני שחרורם לטבע במרכז לשיקום קופים שבמדינה.

בלארוס: חורפנים לפני הפיכתם למעילים

מינקים, הידועים גם בשמם העברי "חורפנים", מציצים מתוך כלובם בחוות פרוות קרובה לעיר קלינקוביצ'י שבבלארוס. ביום שישי האחרון התקיים "יום ללא פרווה" ברחבי העולם. המפגינים קראו לממשלותיהן לאסור מכירת פרוות ולהפסיק את ההרג הנרחב של בעלי החיים המוחזקים בתנאים ירודים ומומתים בשיטות אכזריות. בישראל התרכזה ההפגנה בכיכר המדינה בתל אביב בקרבתן של חנויות המוכרות מוצרים העשויים פרווה.

גרמניה: אווזים אורגניים עומדים להפוך לארוחה

אווזים מחכים לצאת מכלובם בחווה אורגנית בקואורסט מחוץ לברלין, גרמניה. בגרמניה המאכל המסורתי בערב חג המולד הוא אווזים.

ירדן: משחקי נמרים

נמר אפריקאי משחק בתאו בגן החיות גמאדן, הנמצא ליד עמאן בירת ירדן. נמר זה הוא תת המין הנפוץ ביותר של הנמר ואחד הבודדים שאינו נמצא בסכנת הכחדה.

וויומינג, ארצות הברית: דב גריזלי מטייל

דב גריזלי בפארק הלאומי ביילוסטון שבוויומינג, ארצות הברית. דובי הגריזלי הנודדים בצפון הרי הרוקי עדיין צריכים הגנה, על אף מספרם הגדל, זאת בעיקר בעקבות שינויי אקלים בכדור הארץ. אוכלוסיית הדובים בפארק מונה כיום כ-600 פרטים ונמצאת בגידול של כחמישה אחוזים בממוצע שנתי. ההתחממות הגלובלית פוגעת בעיקר במקור מזונם של הדובים - עצי האורן לבני הקליפה - וגורמת לדובים להרחיק מגבולות הפארק בחיפושם אחר מזון. היציאה מגבולות הפארק מאיימת על שרידותם, כמו גם על תושבי האיזור ועדרי הבקר שלהם, החביבים במיוחד על הדובים.

דרום קוריאה: סנטה, צייר לי כבשה

כבשה לובשת תחפושת חג מולד במהלך אירוע קידום לחג המולד התקרב ובא בפארק שעשועים ביונגין שנמצא מערבית לסיאול, קוריאה הדרומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully