וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים הפילו את חוק הגבלת העתירות לבג"ץ

פנחס וולף

27.11.2011 / 13:19

ראש הממשלה נתניהו פעל בנחישות מול הצעת החוק של ח"כ דני דנון, ובתגובה הצביעו כל החברים בוועדת השרים לענייני חקיקה פה אחד נגד. אחד המתנגדים, השר הרשקוביץ: "ההצעה אינה ראויה"

אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו הביע עמדה תקיפה נגד הצעת החוק של ח"כ דני דנון, המטילה מגבלות על עתירות לבג"ץ, החליטה בצהריים (ראשון) ועדת השרים לענייני חקיקה להפיל פה אחד את החוק. כל השרים שחברים בוועדה הצביעו נגד הצעת החוק ובתוכם יו"ר מפלגת הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ. לדבריו, "הבעיה היא אינה מי עומד בפני בג"ץ אלא הרכב השופטים היושב בבג"ץ. יש לפעול לכך שבית המשפט העליון ישקף את מגוון הדעות בעם, אך הצעת חוק זו אינה תורמת לכך ואינה ראויה". מלבד הרשקוביץ הצביעו נגד החוק השרים אהרונוביץ', נאמן, סער, לבנת, שטייניץ, פלד ונהרי. סטס מיסז'ניקוב לא שהה באולם בעת ההצבעה.

ראש הממשלה נתניהו הודיע כבר אתמול כי הוא מתנגד להצעת החוק של ח"כ דנון. בהודעה שפרסמה אמש לשכת ראש הממשלה ציין נתניהו כי "אם תעבור ההצעה, היא עלולה לצמצם את העתירות הציבוריות שניתן יהיה להגיש לבג"ץ נגד המדינה. אתנגד לכל חוק שעלול לפגוע בעצמאות בתי המשפט בישראל".

גם בישיבת הממשלה הבוקר הדגיש ראש הממשלה נתניהו את התנגדותו הנחרצת לפגיעה במוסדות המשפט. בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו כי "מחרתיים נציין את כ"ט בנובמבר. מדינת ישראל הוקמה כיהודית ודמוקרטית, הדמוקרטיה הישראלית איתנה. הוריתי לגנוז את החוק לשימוע שופטים והודעתי שאני מתנגד להגביל את עתירות בג"ץ. אפעל כך בכל פעם שיגיע לשולחני חוק שעלול לפגוע בבתי המשפט בישראל. בתי המשפט הם אחד מעמודי התווך של ישראל. זה מוסד בריא וחיוני. נשמור על בתי המשפט. דבר זה אינו עומד בסתירה עם הצורך לתקן עיוותים".

הצעת החוק שהעלה ח"כ דנון היא למעשה תיקון לחוק יסוד: השפיטה. הצעת החוק הייתה אמורה להטיל מגבלות משמעותיות על יכולתם של ארגונים לעתור לבג"ץ. כך למשל, החוק שהופל קבע כי ארגוני זכויות אדם לא יוכלו לעתור לבג"ץ, אם עיקר פעילותם אינו בישראל ואם אינם רשומים בה.

עוד בנושא:

נתניהו: בכל פעם שינסו לפגוע בבתי המשפט - אתנגד
בני בגין: "לא מתרגש מהקריאות לסלקנו מהליכוד"
מרידור: "לא אשב בממשלה שמקדמת חוקים נגד העליון"

לפניות לכתב: pinhaswolf@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully