וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את הפטנט הזה המציא פרידמן

דן מרגלית

27.11.2011 / 9:37

קרוב היום שבו צוררי ישראל יאגדו בצרור אחד את כל הצעות החוק האנטי-דמוקרטיות שהועלו בשבועות האחרונים על ידי יעקב נאמן יריב לוין זאב אלקין ודני דנון ויסתערו עימו על הנכס המבוצר האחרון של מדינת היהודים בעיני המערב - שישראל היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. הימין המובהק בשירות השמאל הקיצוני.

מקום בולט בצרור תתפוס הצעת החוק של לוין ודני דנון שנועדה להידון היום בוועדת השרים לחקיקה. הם רוצים לצמצם את "זכות העמידה" את ההיתר שניתן לכל אדם לבקש סעד בבג"ץ. רק מי שנפגע ישירות יורשה לבקש סעד כזה משופטי העליון אבל לא התנועה לאיכות השלטון בצלם ואומץ.

אילו חוק מבעית כזה התקיים בשנות ה-90 היו שופטי בג"ץ מנועים מלדון בעתירה של אליעד שרגא נגד המשך כהונתו של אריה דרעי בממשלתו של יצחק רבין שעה שכבר הוגש נגדו כתב אישום בשל לקיחת שוחד. לפיכך לא היה בידי פרופ' אהרן ברק לקבוע הלכה ששר הנאשם בעבירה הנושאת בחובה קלון אינו יכול לכהן בתפקידו עד שיסתיים משפטו.

רק שברגע האחרון נעשה אמש להצעת החוק האנטי-דמוקרטית סיכול ממוקד יעיל. דן מרידור הודיע בתוכניתה של דנה וייס "פגוש את העיתונות" כי לא יישב בממשלה שתהדק את החבל סביב צוואר הבג"ץ. בנימין נתניהו מסר כי לא יתמוך בהצעה של לוין-דנון.

דנון הגיב כי מרידור יכול לפרוש. מן הסתם לא היה מצר על כך. אך נראה כי לפי שעה - ואולי לזמן ניכר - אין צורך. ההצעה המסוכנת לדמוקרטיה נדחתה למועד בלתי ידוע.

יוזמת לוין-דנון אינה חדשה. בצאתי מלשכת שר המשפטים לשעבר עצר אותי פרופ' דניאל פרידמן בתל אביב ואמר כי ראוי להגביל את זכות העמידה לפני בג"ץ. לדבריו "שלא כל ג'ינג'י" - כינוי לעורך הדין שרגא - יוכל לגזול מזמנו של בג"ץ בעניינים שאין לו נגיעה ישירה אליהם.

הוא הסביר: "אם התמודדת במכרז והפסדת ואתה סבור כי נגרם לך עוול תוכל לעתור לבג"ץ נגד התוצאות. אבל לא כל ג'ינג'י שאין לו נגיעה ולא התמודד כדי לזכות בו וממילא לא יצא מפסיד." השבתי לו כי שרגא מגן על האינטרס הציבורי. פרידמן שאל אם כמשלם מיסים אני רוצה לממן פעילות כזאת "זה יקר מאוד." השבתי כי אני מעוניין לשלם תמורת חינוך משופר לילדים ולהגדיל את קצבאות הזיקנה ולקנות עוד שכפ"צים לחיילי צה"ל וגם את עשיית הצדק. מאז לא הוסיף פרידמן לדבר עימי.

ההצעה שלפי שעה סוכלה בשנית היא תמצית המאבק בין בני האור לבני החושך. היא החלה בפרידמן ולא נסתיימה אמש בתבוסת לוין-דנון. בני האור חייבים להקפיד שלא יחודשו המהלכים לממש חוקים אנטי-דמוקרטיים. עליהם לאמץ את הכלל שלא ינום ולא יישן שומר שלטון החוק.
יהיה מעניין. יהיה קרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully