וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה העגבניה יקרה? בגלל פער תיווך של 81.1%

רמי שני

24.11.2011 / 20:57

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומשרד החקלאות מראים על פערים גבוהים מאוד בין מחירי הפירות והירקות לרשתות השיווק לבין המחיר שמשלם הצרכן. האפרסקים, למשל, עולים לנו 86.2% יותר

מנתונים שפרסמה היום (חמישי) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה והחטיבה למחקר, כלכלה ואסטרטגיה במשרד החקלאות, עולה כי פערי התיווך - הפערים בין מחירי הירקות והפירות עבור רשתות השיווק, לבין המחיר אותו משלם הצרכן - גבוהים במיוחד. פער התיווך עמד בחודש אוקטובר על כ-56.8%, לעומת פער של כ-53.6% בחודש ספטמבר. המשמעות היא כי המחיר אותו נדרש לשלם הצרכן בחודש זה גבוה ב-56.8% ביחס למחיר אותו משלם הקמעונאי.

סלט ירקות. נמרוד סונדרס
לצרכן זה עולה הרבה יותר, סלט ירקות/נמרוד סונדרס

הפערים בלטו החודש בעיקר בקניית אפרסקים, כאשר הפער בקנייתם עמד על 86.2%. פערים גבוהים נוספים התבטאו בקניית פלפל ירוק - 83%, בקניית עגבניות - 81.1%, מלונים - 75.5%, פרי הדר אחרים - 73.6%, ובננות - 72.5%.

משרד החקלאות פרסם היום נתונים נוספים, לפיהם סעיף ההוצאה על מזון הינו אחד הסעיפים העיקריים ברשימת ההוצאות של כל משק בית, והוא עומד על כ-1,700 שקלים בממוצע בחודש למשפחה. בתוך כך, עולה מן הנתונים כי "מחאת הקוטג'' לא השיגה את ההשפעה הרצויה על מחיריהם של מוצרי החלב. על פי הנתונים, החלב התייקר ב-1.2%. לעומת זאת, מחיר הגבינות ירד, אך בשיעור ממוצע של 1.1% בלבד.

עוד בנושא:
למ"ס: המשפחה הישראלית מוציאה יותר
הארוחה הביתית התייקרה ב-30% בתוך חמש שנים
בנק ישראל: נרשמה האטה בקצב עליית המחירים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully