וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דג גדול ברשת: אמנון במשקל 4 קילוגרם נתפס בכנרת

24.11.2011 / 13:57

דייגי קיבוץ עין גב נדהמו ממה שמצאו ברשת: אמנון באורך 45 סנטימטרים, דג הגדול פי ארבעה מהממוצע. מנהל ענף הדייג נשבע: "הוא לפחות בן 14". אך האם הדג "השיאן" יעלה על המחבת?

מפלס הכנרת נמצא אמנם בקרבה מסוכנת לקו התחתון השחור, אך מסתבר שהדגים בו גדלים באורח תקין, ומרשים למדי. הדייגים מקיבוץ עין גב, השוכן לחופו המזרחי של האגם הקטן, לכדו היום (חמישי) דג אמנון מצוי (מושט) באורך 45 סנטימטרים ובמשקל שיא של ארבעה קילוגרמים. הדייגים פרשו את הרשת עם שעות הבוקר המוקדמות באגם, הסובל בשנים האחרונות מירידה משמעותית בכמות הדגה שבו. כאשר משכו את הרשת לסיפון, גילו את הדג העצום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין דגים כמוהו". לב מחזיק בפלא/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנהל ענף הדיג בקיבוץ, מנחם לב, דייג בנשמתו זה 33 שנים, סיפר שכבר ראה בחייו הרבה אמנונים בכנרת, "אבל לא גדול כזה". לדבריו, במהלך ימי ההטלה של האמנונים בחודשי האביב הקפידו דייגי האזור לא לדוג באזור ה"פתיחה" - שפך נהר הירדן לקצה הצפוני של הכנרת - מהלך "שהביא להטלה נהדרת". לב סיפר שהדג השיאן אינו מיועד לאכילה מפאת גילו המתקדם - לפי הערכת דייגי עין גב הוא בן 14 שנים לפחות - ובכוונת הדייגים להציגו לראווה במסעדת הקיבוץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדג השיאן יוצג לראווה במסעדת הקיבוץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

דגי אמנון מגיעים לרוב לאורך מקסימלי של כ-20 סנטימטרים ולמשקל של קילוגרם בודד לכל היותר, והדג שנלכד שוקל פי ארבעה מהאמנון הממוצע. בפעם האחרונה שדייגי עין גב נתקלו בדג דומה, משקלו היה 3.6 קילוגרם והוא נתפס לפני כחמש שנים. משרד החקלאות אמנם הגה תכנית לאיסור דיג בכנרת, אולם לדברי לב, זו לא יצאה אל הפועל, והוא וחבריו עדיין דגים בכנרת ברשיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully