וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי נתניהו רמזו: הוא בוחן את סגירת החינוכית

טל שלו, כתבתנו המדינית

23.11.2011 / 9:21

בהמשך לדיווחים לפיהם מעוכב מינויו של מנכ"ל החינוכית החדש אלדד קובלנץ, תוקפים גורמים בלשכת ראש הממשלה את הערוץ. גדעון סער: "החינוכית לא תיסגר במשמרת שלי"

"הטלוויזיה החינוכית מיותרת, מבזבזת כספי ציבור ולא משדרת תכנים חינוכיים", כך אמרו היום (רביעי) גורמים בלשכת ראש הממשלה, בהתייחס לדיווחים לפיהם ראש הממשלה מעכב את מינויו של מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית החדש, אלדד קובלנץ. "הטלוויזיה החינוכית כבר מזמן לא ממלאת את הייעוד שלשמו היא קמה", אמרו בלשכת ראש הממשלה, "והיא מהווה נטל כלכלי מיותר על הציבור".

כמו כן, רמזו הגורמים כי ראש הממשלה מתכוון לפעול לסגירת הטלוויזיה החינוכית, או הכפפה מבנית מחודשת לרשות השידור. "הכסף שייחסך, כ-100 מיליון שקלים (תקציב הטלוויזיה החינוכית, ט"ש)", אמרו גורמים בשיחה עם וואלה! חדשות, "יושקע במטרות חינוכית כמו הקטנת השתתפות ההורים בחינוך".

שר החינוך, גדעון סער מיהר להגיב לפרסומים ואמר: "בתקופת כהונתי כשר החינוך לא תיקרע הטלוויזיה החינוכית ממערכת החינוך. קריעת הטלוויזיה החינוכית ממערכת החינוך והכפפתה לרשות השידור, הנמצאת במשבר עמוק, תהיה סוף דרכה של הטלוויזיה החינוכית, דבר שלא יקרה במשמרת שלי".

חבר ועדת החינוך, ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי), הגיב הבוקר בחריפות על הדיווחים בדבר הכפפת הטלוויזיה החינוכית לרשות השידור. לדבריו, "מדובר ברעיון הזוי שיש בו פגיעה קשה ואנושה במערכת החינוך. יעודה של הטלוויזיה החינוכית הוא לראות את עולם התלמידים במרכז ולהשתלב בכל העשייה החינוכית של מוסדות החינוך בהתאם לחוק מטרות החינוך". הוא הוסיף כי "מוזר לצרף לרשות השידור החולה והגוססת משימה חינוכית לאומית שאין לה ידע וניסיון" ואף ביקש לכנס דיון דחוף בוועדת החינוך בעניין זה.

אתמול דווח בערוץ 2 כי ראש הממשלה מעכב את מינויו של קובלנץ, שנבחר לתפקיד המנכ"ל לפני כשלושה שבועות פה אחד, על ידי ועדה שהקים שר החינוך גדעון סער. שר החינוך הגיש את המינוי לממשלה, והמינוי טרם עלה לאישור הממשלה בישיבתה השבועית, מזה שלושה שבועות.

בלשכת ראש הממשלה אישרו אתמול כי המינוי מתעכב, בשל "השלמת שינויים מבניים בטלוויזיה החינוכית". כעת, מתברר, כי בסביבת ראש הממשלה ישנה ביקורת חריפה על תכני הערוץ ותפקודו, וכי ראש הממשלה מתכוון לעשות שינוי משמעותי בערוץ.

יחידה נפרדת ברשות השידור

הטלוויזיה החינוכית, ערוץ הטלוויזיה הראשון שהחל לפעול בישראל, החל לשדר ב-1966. הערוץ הוקם בידי קרן פרטית, וכעבור שנה הועבר למשרד החינוך והוא פועל כיחידה במסגרת המשרד. עם הקמתו, התמקד הערוץ בשידור חומר לימודי המופנה לתלמידים במערכת החינוך, אך במהלך השנים נוספו לערוץ גם תוכניות אקטואליה וסדרות טלוויזיה רגילות.

שידורי הטלוויזיה החינוכית כיום מתקיימים במסגרת הערוץ הראשון והשני, ובערוץ 23 של הכבלים והלווין, ותכניה נתונים לפיקוח משרד החינוך, מועצת הרשות השנייה והמועצה לשידורי כבלים ולווין.

כבר לפני כשלוש שנים ניסה משרד האוצר לקדם את סגירת החינוכית, והציע להכפיף את הערוץ לרשות השידור, כעת, מתברר שראש הממשלה מתכוון להמשיך ליישם כוונה זו. לפי התוכנית של האוצר אז, תוקם יחידה נפרדת ברשות השידור שתהיה אחראית לכלל השידורים החינוכיים והלימודיים בערוץ, ואליה תועבר פעילות הטלוויזיה הלימודית, שיכללו תכנים חינוכיים בלבד ולא יכללו שידורי חדשות.

"תפקוד הטלוויזיה הלימודית מאופיין היום בחוסר יעילות הנובע, בין היתר, מכוח אדם רב, הסכמי עבודה מיושנים וקליטת כוח אדם נוסף בצורות העסקה שונות", הסבירו אז באוצר. בזמנו, שר החינוך התנגד להצעת משרד האוצר לסגירת האוצר, אך לא נקט עמדה מפורשת בדבר שילובה של היחידה הממונה עליה במשרד לרשות השידור. בסופו של דבר משרד האוצר חזר בו מכוונתו.

דעה: אל תסגרו את הטלוויזיה החינוכית

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully