וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמידר תפצה מתנחלים שבתיהם נבנו ללא היתר בניה

יהושע בריינר

22.11.2011 / 7:24

בית משפט השלום בתל אביב קבע כי החברה, שפעלה כזרוע מבצעת של הממשלה, בנתה בתים במאחז מבלי שכלל הוגדרה בו תכנית בניין עיר. המתנחלים: "נחשף השקר שבנשיאה לשווא של שלטון החוק"

חברת עמידר תחויב לפצות את תושבי המאחז רחלים, אחרי שנפסק כי מכרה להם בתים שנבנו ללא היתרי הבניה הנדרשים. במקום לא הוגדרה תכנית בניין עיר (תב"ע), ובה המסמכים שנועדו לתווך בין ועדות התכנון - המועצה המקומית – לבין התושבים ובעלי המקצוע המתכננים עבורם את הבתים.

בפסק דין שניתן בשבוע שעבר, בבית משפט השלום בתל אביב, נקבע כי עמידר, כזרוע מבצעת של משרד השיכון והבינוי, תשלם כ-120 אלף שקלים לארבע משפחות שרכשו יחידות דיור ברחלים. היישוב, הנמצא כמה קילומטרים מזרחית לאריאל, הוגדר ב-2005 כמאחז לפי הדו"ח שהגישה טליה ששון לממשלה. בית המשפט קבע כי המשפחות שרכשו את הבתים סברו שהם נבנו כחוק, שכן המוכרת - עמידר - היא חברה ממשלתית. "בצדק טענו התובעים כי היו רשאים להניח - ואף הניחו בפועל - כי בתים שנמכרים להם על ידי זרוע של המדינה נבנו על פי היתר עדין, גם אם ביצוע הבנייה לא נעשה כהלכה", נפסק.

בפסק הדין רומז השופט ישי קורן כי המליץ לעמידר שלא להגיע להסדר עם התובעים, ואף קבע שמדובר ב"פרשה מביכה". כמו כן, הוא הורה לעמידר לפעול בשקידה, ובמרץ, כלשונו, להכשיר את בניית הבתים, ולגרום לקבלת היתרי בנייה. כמו כן, הורה השופט קורן שמדי 90 יום תגיש עמידר דו"ח, המפרט אילו פעולות נעשו על ידה לצורך קבלת ההיתרים.

באופן טבעי, המתנחלים קיבלו את פסק הדין בסיפוק רב. "בית המשפט הציב מראה של המציאות הלא נורמלית ביהודה ושומרון אל מול פניה של הממשלה", אמר ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה. "מצד אחד, המדינה מוכרת בתים, בשכונות שהיא עצמה בנתה ביהודה ושומרון, ומצד שני מגיע שר הביטחון - ומסרב לחתום על תכניות מתאר, בעוד שהוא מנסה להרוס בו זמנית את אותם יישובים. אני קורא לראש הממשלה לעצור את ההתנהלות המבישה הזאת". יו"ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר, אמר: "פסק הדין חושף לעיני הציבור בצורה צלולה את השקר שבנשיאת שלטון החוק לשווא, ואת העוול שבניסיון להפוך את האוכלוסייה התורמת ביותר למדינה לעבריינים בכח".

עמידר מסרה בתגובה: "החברה מכבדת את פסיקת בית המשפט ותפעל ליישמה".

עוד בנושא
נשקלת אפשרות להסדיר בנייה ברחלים
צפו: עמידר מפנה תושבים שלא שילמו שכ"ד

לפנייה לכתב joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully