וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חול בעיניים ומורא בלבבות

דן מרגלית

22.11.2011 / 7:35

חוק לשון הרע מבית היוצר של יריב לוין ומאיר שטרית מהליכוד בהווה ומהליכוד בעבר שבכל מקרה אינו הליכוד המקורי המשתקף בעמדה הדמוקרטית של ראובן ריבלין הוא מעמסה מיותרת על שארית שמה הטוב של ישראל בארץ ובעולם. מדובר בהחמרת הענישה במקרה שפורסמו דברים בלתי נכונים על אדם אבל לא גרמו לו כל נזק. שכן אם נגרם נזק - ממילא מצוי חוק יעיל ושורט וכואב ואין צורך בתיקון של אמש ואין בעיה.

החוק הזה נועד לאיים על עיתונאים חוקרים. מטרתו לרמוז לבעלי כלי התקשורת כי עליהם לרסן את התחקירנים שמא יישאו בעונש כספי כבד. בשבועות אלה נערך באחד מכלי התקשורת תחקיר על משפחת הטייקונים ומי שיודע כמה עוצמה וכסף והשפעה מופעלים כדי למנוע את הפרסום - מבין שהתקשורת הישראלית עלולה להידרדר לעיסה אחת גדולה של תוכניות בידור מן הסוג של "אח הגדול". כל בשל החשש מפני "האח הגדול" האימתני נוסח ספרו של ג'ורג' אורוול "1984".

תומכי החוק זורים חול בעיניים וזורעים מורא בלבבות ומדברים בשם האזרח הפשוט שעלול להיפגע מפרסום בלתי מדויק אם כי לא נגרם לו כל נזק והם - הפוליטיקאים הרחומים - מבקשים לפצותו בשיעורים ניכרים. אופוזיציה מתוחכמת היתה מציבה מבחן מביך לחורשי המזימה. בבקשה אם הם דואגים ל"אדם הפשוט" יבחין החוק בין הנפגע דל האמצעים לבין פוליטיקאים ובכירים וחברות ענק ומי שהכנסתם גבוהה במיוחד. אם ייאותו לוין ושטרית - מה טוב. אם לאו - יתברר כי לא טובת האזרח מן השורה עומדת לנגד עיניהם. הוא רק הכסות למזימה.

צונאמי של חוקים

אך חוק לשון הרע הוא רק חוליה בשרשרת מתארכת של מגיפת חקיקה שלעיתים נדמה כי נועדה בעיקר להחריף את הקרע בליכוד. ברית בלתי מוסברת בין הימין המובהק בליכוד לבין ישראל ביתנו קורעת את סיעת השלטון מבפנים. כל חקיקה יוצרת שסע הן בליכוד והן בקואליציה כשיותר ויותר שרים וח"כים וסיעות קטנות נעדרים מההצבעות.

טרם הסתיימה ההצבעה על חוק לשון הרע וכבר הודיע אביגדור ליברמן כי יפרק את הממשלה אם תכבד את שלטון החוק ותפנה קרקע פרטית שעליה התיישבו מתנחלים במגרון. דומה שתמיד הוא פועל נגד מערכת המשפט זו שעלולה לגזור את דינו אם יוחלט להגיש נגדו כתב אישום.

שר הקורא לא לכבד החלטה של בג"ץ? אין מצב כזה בדמוקרטיה המערבית. אך יש בישראל. בעזרת צונאמי של חוקים בעלי גוון כזה הוא עלול להפוך את החיים בקואליציה לבלתי אפשריים צעד אחר צעד עד לפתיחה מוקדמת של הקלפיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully