וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: הממשלה ביקשה להתפטר - המועצה הצבאית דחתה

ניר יהב

21.11.2011 / 0:13

לא כל-כך מהר: על רקע המהומות האלימות בכיכר המרכזית בקהיר, ביקש הקבינט המצרי להתפטר, אך הגוף השולט במדינה סירב לקבל את ההצעה. כ-30 בני אדם נהרגו עד כה במהומות

תתפטר או לא? הממשלה המצרית ביקשה הערב (שני) להגיש את התפטרותה למועצה הצבאית העליונה, הגוף השולט במצרים מאז הדחתו של הנשיא חוסני מובארק. בתחילה פורסם כי דובר הממשלה, מוחמד חג'אזי, אישר כי המועצה קיבלה את התפטרות הממשלה, אך מאוחר יותר הודיעה הטלוויזיה המצרית כי המועצה לא קיבלה את ההתפטרות, וכי לפי שעה, השרים ימשיכו לכהן בתפקידם. מכתבי ההתפטרות הוגשו בעקבות האירועים האלימים בכיכר תחריר בבירה קהיר בימים האחרונים, שגבו עד כה כ-30 קורבנות.

הפגנות נגד המועצה הצבאית העליונה בכיכר א-תחריר, קהיר, מדוכאות על ידי כוחות הביטחון, 20-21 בנובמבר 2011. רויטרס
הממשלה התפטרה, המועצה תאשר? מהומות בכיכר תחריר/רויטרס

חג'אזי אמר עוד כי ממשלת מצרים "מבינה את האחריות הפוליטית" שמוטלת עליה ולפיכך היא תמשיך בפעילותה בשלב זה. עוד אמר כי ממשלת מצרים מביעה צער על האירועים "הקשים והמצערים" מהימים האחרונים, "שהובילו למותם ולפציעתם של אזרחים רבים". מוקדם יותר התפטר מתפקידו שר התרבות המצרי, עימאד אבו ראזי, במחאה על האלימות שנקטו בה כוחות הביטחון כלפי המפגינים המצרים, שמוחים מזה ארבעה ימים בכיכר תחריר בקהיר נגד המועצה.

המפגינים דורשים "ממשלת חירום זמנית"

אחת מדרישות המפגינים בכיכר תחריר היא התפטרות הממשלה והקמת "ממשלת חירום זמנית". עוד דורשים המפגינים הבטחה לקיים את הבחירות עד חודש אפריל ולשנות את סעיפי מסמך העקרונות שגיבשו מספר גופים פוליטיים, המקבעים את מעמדה של המועצה הצבאית העליונה בחוקה כגוף הקובע בנושאי מדיניות ותקציב הביטחון. על אף ניסיונות להרגיע את הרוחות, הבהירו המפגינים כי לא יעזבו את הכיכר עד שכל דרישותיהם ייענו.

העימותים בכיכר תחריר בקהיר התחדשו הבוקר, זה היום הרביעי ברציפות. לפי דיווחים של מקורות רפואיים לסוכנות רויטרס, לחדר המתים המרכזי בעיר, בבית החולים זאינהום בעיר הגיעו כבר 35 גופות של מפגינים שנפגעו מאש כוחות הביטחון. מוקדם יותר דיווח משרד הבריאות המצרי על 22 הרוגים בלבד. לא ברור אם מדובר רק במניין ההרוגים היום, או בגל המהומות כולו, שהרוגיו הראשונים נרשמו בשבת.

המפגינים, המוחים נגד המועצה הצבאית העליונה השולטת במדינה מאז הדחתו של הנשיא לשעבר חוסני מובארק, השליכו אבנים לעבר כוחות הביטחון, שהשיבו לעברם בגז מדמיע. מספר כלי תקשורת דיווחו כי ארבעה מתוך 13 שעליהם דווח קודם לכן, נפגעו מאש חיה. הממשלה הכחישה כי ניתנה הוראה לשוטרים לפתוח באש לעבר המפגינים, שמצדם, תקפו את אנשי הביטחון בגז מדמיע וברימוני עשן. "העם דורש להפיל את המרשל", קראו המפגינים, בהתייחסם לראש המועצה הצבאית, מוחמד חוסיין טנטאווי.

מהומות במצרים - כותרות אחרונות
פרשנות: מאחורי מהומות תחריר: מי מושך בחוטים?
35 הרוגים במצרים: ”העם רוצה להפיל את טנטאווי”
בנימין בן-אליעזר: "צפוי עימות חזיתי עם מצרים"

(עדכון ראשון: 20:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully