וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנהגות חתולים: "החתול התרגל לצאת לחצר, אבל עברתי דירה"

ריבי מאיר וריני עמירן חביב

24.11.2011 / 10:21

מה עושים כשהחתול רגיל לצאת לשחק עם חבריו החתולים, אבל בעליו עבר לדירה בקומה שנייה? מה עושים כשחתולים "מאמצים" עובדי משרד, וקצת מציקים? המומחיות להתנהגות חתולים עונות

חתול כסוף פרווה עם זנב טבעות יושב על אדן חלון. ShutterStock
רוצה החוצה אל החברים. חתול סגור בבית/ShutterStock

יש לי חתול מקסים כבר שנתיים. עד לפני חודשיים גרתי בדירת קרקע, ולחתול היה חלון פתוח, ממנו יצא ונכנס כרצונו (היו לו חברים ברחוב). לא מזמן עברתי לדירה בקומה שנייה ללא אפשרות להוציא את החתול החוצה. החתול הפך תוקפני מאוד (אני מלאה שריטות). מה לעשות?

תשובה: מתיאורך ברור שהחתול שלך מאוד לחוץ מהיותו סגור בדירה ללא אפשרות לצאת. יש לך שתי אפשרויות עם פלוסים ומינוסים, ועלייך להחליט. הראשונה: להשאיר אותו בדירה, אך לצייד אותה בכל הדרוש – מתקני גירוד גבוהים בצמוד לחלונות מרושתים כדי לאפשר לו לראות את הנעשה בחוץ ולחוש בשמש ובאוויר למען רווחתו ובריאותו; מדפים נוספים וגובה ברחבי הדירה בצורה מדורגת כדי שיוכל לעלות, לרדת, לרוץ, להשתולל ולישון במקום גבוה ובטוח עבורו ולצפות בנעשה בדירה מהגובה; פעילויות חתוליות משותפות למשך 20 דקות בבוקר ובלילה עם כמו חכות (da bird ועוד מאותה משפחה); פעילויות חתוליות עצמאיות כמו מנהרות ו"ציד" יצירתי. וכמובן הרבה סבלנות, אהבה וניקיון - של כלי האוכל ופעמיים ביום של ארגז החול. הרי בחוץ הוא עושה צרכיו בכל פעם במקום נקי חדש ושונה,

אפשרות שנייה: לאפשר לחתול לצאת באופן מותאם עם הלו"ז שלך ובהדרגה. ענדי לו קולר אלסטי מתאים לחתולים ובטוח, עם תג ועליו מספר הסלולרי שלך, ואז פתחי את דלת הדירה ולווי אותו במדרגות למטה. פתי אותו לחזור בעזרת שימורים טעימים וקבעי שיגרה קבועה בה את מאפשרת לו לצאת החוצה בשעה מסויימת בכל יום ומחכה לו בכניסה לבניין בשעה קבועה. תני לו תמיד שימורים טעימים כשהוא חוזר. כשזה יתבצע כך במשך יום-יומיים, הוא כבר יתרגל לשיגרה. חובה לחסן ולסרס אותו לפני היציאה.

באשר לחבר/ה, תמיד מומלץ לאמץ עוד חתול/ה בבית בו יש רק חתול אחד, אך זה לא תחליף להחלטתך ולא ייתן מרגוע לחתול, אלא להפך - עוד סיבה להיות לחוץ. אימוץ חתול נוסף חייב להיות כשהחתול רגוע ומאושר. עשי זאת גם עבורך ולא רק בשבילו, כי חיים בשניים זה נהדר גם עבור חתולים.

השנה עברתי לדירה אליה אני יכולה להביא בעל חיים, ורציתי להביא את אחת החתולות הצעירות מבית הורי. איך לעשות את המעבר חלק? לידיעתכן, היא עברה טראומה של מקום סגור לא מזמן.

חתול פרסי שחור-חום יושב על מזרן כחול משובץ. ShutterStock
אם החתול מאושר, לא מומלץ להעביר אותו לבית אחר/ShutterStock

תשובה: בגדול לא מומלץ להעביר חתול/ה לבית אחר, בייחוד אם הוא/היא מאושרת, מרוצה ואהובה בבית מגוריו. אם היא אוהבת לגור שם ומשפחתך אוהבת אותה ודואגת לה כראוי, המשיכי לאהוב אותה כשתבואי לביקורים קבועים בבית הורייך. גם העובדה שהיא פחדנית ועברה טראומה לא מוסיפה לכך שהיא תהיה מאושרת אצלך במקום חדש עבורה.

יחד עם זאת מומלץ שיהיה לך חתול בדירתך, אם את מוכנה נפשית, רגשית ופיזית לכך ומודעת לאחריות הכרוכה בכך לתמיד (כולל אם תצאי לחופש, תעברי דירה ו/או יהיה לך חבר או שותף שלא אוהב חתולים), ונראה מפנייתך שאת אכן מוכנה לזאת. ההמלצה אם כן היא לאמץ שניים יחד. שני אחים או אח ואחות או שניים אשר פשוט חיים יחדיו, בכל גיל ובכל מין, אין הבדל. פשוט חפשי בבתי מחסה של העמותות שני חתולים אשר יש ביניהם קשר מעולה ואם את מתאהבת בהם, אמצי אותם לחייך וללבך.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

החתול שלי בן שנתיים וחצי. הוא מעיר אותי פעמיים-שלוש בלילה, ולא מרפה עד שמקבל אוכל. איך להיפטר מהמטרד?

חתול מנצ'קין שחור על רקע שחור. ShutterStock
חתול הוא חיה לילית, ברור שירצה לאכול גם בלילה/ShutterStock

תשובה: חתול הוא לעולם לא מטרד וגם לא התנהגותו. בבקשה למענו ולמען מי שלומד מינוחים ממכתבים המפורסמים כאן, הימנעי מכך ותודה מראש!

חתולים הם חיות ליליות במהותם ואלו השעות היותר טובות שלהם. בשעות אלו הם פעילים יותר ולכן גם אוכלים ושותים, עושים צרכים, משחקים ועוד. אם אין להם עיסוק מתאים ומקום לצפות ממנו בנעשה בחוץ בשעות החשיכה, או אם אין אוכל טרי ומים טריים בצלוחיות נקיות וארגז חול נקי מצרכים - הם מעירים אותנו, בני האדם, כדי למשוך תשומת לבנו ולבקשת עזרה.

כל מה שעלייך לעשות הוא לספק לו עיסוקים בזמן המתאים לשניכם - משחקי חכה, כדור וכו' - ותוך לילה או שניים הכל יירגע.
ותמיד עם הרבה אהבה ורוגע. זה עובד הרבה יותר טוב מאשר צעקות ועונשים, שגורמים להחמרת המצב לכולם. בהצלחה!

לפני חצי שנה במקום העבודה שלי נולדו גורי חתולים שננטשו על ידי אמם. הגורים סורסו ועוקרו, ואני דואגת מדי יום להאכילם. המשרדים ממוקמים בקומת הקרקע, והחתולים נכנסים כול הזמן ומהווים מטרד, ואפילו ננעלו פעם במשרדים בסופ"ש. כשיש אוכל, הם לא פוחדים להיכנס. מה עוש

חתול רחוב. ShutterStock
מטפלת בגורים, אבל שאר העובדים כועסים/ShutterStock

כל הכבוד ומלוא הערכה על כך! קודם כל התקיני רשת פלסטיק פשוטה – אבל לא זו נגד זבובים, היא דקה מדי. חברי באזיקונים לקצה החלונות. בנוסף דאגי לאוכל טעים במיוחד וגם תשומת לב בחוץ, זאת כי הם ודאי נכנסים לא רק לצורך מזון, אלא גם לליטופים ואהבה. עשי לך זמן איכות איתם, בתקווה שיחד עם הרשת על החלונות הם לא ייכנסו יותר. הרגישי חופשייה לפנות אלינו אם התשובה לא מספקת בשל מבנה מיוחד של המשרד המאפשר להם להיכנס בדרכים אחרות.

בנוגע לעובדים האחרים, התנצלי בשם החתולים ודברי על לבם בנוגע להיות החתולים חסרי בית ובקשי קצת חמלה. אם אפשר, בקשי לדאוג לסדר וניקיון בענייני מזון, כדי לא למשוך את החתולים באופן מיוחד. אולי תשתפי גם אותם בהאכלת החתולים? כך הם יוכלו לתת להם שאריות טריות ובריאות, ואולי להתחבר אליהם.

צילומים: ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully