וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרפאה: האם מסוכן ללטף חתול רחוב

ד"ר איל נחמיאס

22.11.2011 / 0:44

ד"ר איל נחמיאס מסביר איך כדאי להתנהג עם חתול רחוב, למה וטרינר העירייה מקצץ לחתולים מסורסים או מעוקרים את קצה אוזנם ולמה התוכי מורט לעצמו נוצות?

חתול פרסי מכורבל בסדין לבן. ShutterStock
חתול פרסי מכורבל בסדין לבן/ShutterStock

זה שנה שהחתול הפרסי שלי סובל מפטרייה. הוא קיבל רבע כדור ניזורל ביום במשך חודשיים, גילחתי אותו פעמיים וקילחתי אותו עם שמפו ניזורל. מה עוד אפשר לעשות? הגר

תשובה: האם באמת מדובר בפטרייה או בהתקרחות וליקוק עצמי של החתול? אם מדובר רק בפטרייה והחתול לא סובל מגירוד או ליקוק עצמי, אפשר לשקול לקחת תרבית ולבדוק רגישות לתכשירים אנטי פטרייתים אחרים.

מנסיוני עם חתולים המלקקים נגע עורי שאינו מבריא, בעיקר באיזור הבטן והרגליים, לרוב מדובר בבעיית התנהגות הניתנת לפיתרון בשילוב עם טיפול תרופתי. הטיפול חייב להיעשות בהתאם, כלומר פגישה עם יועצת בנושא התנהגות חתולים ואפשרות לטיפול תרופתי. אני נוהג לערוך בדיקת דם מקיפה לפני תחילת טיפול התנהגותי, ולעתים כולל בדיקת רמות הורמונים שונים.

סירסנו ועיקרנו את החתולים שלנו דרך מבצע במועצה שלנו, ונחרדנו לגלות שהווטרינר "סימן" אותם בחיתוך של כרבע מאחת האוזניים. אין בכוונתי לשתוק על מעשה זה. מה עלי לעשות כדי שלא יקרו מקרים כאלה בעתיד?

כלב מלקק וטרינר בחלוק לבן. onika Wisniewska, ShutterStock
כלב מלקק וטרינר בחלוק לבן/ShutterStock, onika Wisniewska

תשובה: עיקור במסגרת מבצעי עיקור של חתולי חצר אינו דומה לעיקור פרטי במרפאה פרטית. לא במחיר ולא בטכניקה המבוצעת. לקוחות המעוניינים בעיקור או בסירוס של חיית מחמד ביתית יכולים לעשות זאת במחירים מוזלים גם במרפאות פרטיות. במסגרת מבצעי עיקור המוניים נהוג כי הווטרינר מסמן את החתול כדי למנוע לכידה חוזרת וניתוח סרק. לרוב יש תיאום ציפיות לפני הניתוחים.

כדי למנוע הישנות המקרה, שוחחו עם הווטרינר המנתח לפני הבאת החתול לניתוח. שיקלו לבצע את הניתוח במרפאה פרטית המעניקה הנחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

יש לנו תוכי זקן, שלאחרונה מורט את הנוצות מבית החזה, ויש לו שם כבר קרחת. מה ניתן לעשות? האם יש סכנה שיפצע את עצמו?

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

תשובה: לצערי איני מומחה לתוכים. מהמעט שידוע לי יש אפשרויות שונות ומגוונות למריטת נוצות:
אפשרות אחת היא התנהגותית: חוסר בחברה של תוכי אחר, סטרס ודאגות.
אפשרויות נוספות רפואיות כוללות טפילי עור שונים הגורמים לגרד, מחלה הנקראת "מחלת המקור והנוצות" ועוד מחלה של נשירת נוצות הקרויה "נשירה צרפתית". אני ממליץ לאתר רופא תוכים מומחה לנושא.
לעתים חוסר תזונתי הוא חלק מהענין, יש מזונות מיוחדים לתוכים, ורצוי לא להסתמך רק על זרעים עתירי שומן כמו חמניות וכו'.

האם מסוכן ללטף חתולי רחוב? האם קיימת סכנת הידבקות במחלות?

חתול רחוב. ShutterStock
חתול רחוב/ShutterStock

חתול רחוב אינו תמיד מקור למחלות, ולמעשה קל יותר להידבק במחלות מלחיצת יד של אדם לא מוכר מאשר מליטוף חתול. המחלות שאנו עלולים לקבל מחיות המחמד מעטות, ורובן עוברות רק בנשיכה, לכן אין סיבה לחשוש. מאידך צריך לדעת כי חתול עלול לעתים לשרוט או לנשוך אם אינו חברותי, לכן נסו לעמוד על אופיו של החתול לפני ליטופו .יצירת קשר באמצעות מזון והתיידדות איטית וזהירה יכולה למנוע טעויות שיגרמו לשריטה או לנשיכה.

היי דוק, יש לי כלב מעורב קטנטן מפונק בן שנתיים וחצי. בזמן האחרון, כשאני מחוץ לבית, הוא עושה את צרכיו על מיטתי למרות שאני מוציאה אותו החוצה. הוא יודע שהוא עושה משהו לא בסדר כי כשאני מגיעה הביתה הוא משפיל מבט והולך למקומו. ניסיתי להסביר לו שזה אסור, אבל הו

כלב יורקשייר טרייר עם קוקו פפיון אדום. ShutterStock
כלב יורקשייר טרייר עם קוקו פפיון אדום/ShutterStock

תשובה: יש לכם בעיית תקשורת. דרך למנוע את עשיית הצרכים על המיטה היא להתעלם מעשיית צרכים בבית ולא להעיר או לכעוס. אפשר למנוע זאת על ידי שימוש בכלוב הטסה (מיועד להטסת בעלי חיים, אך משמש גם לחינוך לעשיית צרכים) בו שמים שמיכה ועליה חטיפים. כלב לרוב לא יעשה צרכיו במקום השינה שלו או במקום קטן. גם יציאה לטיול עם חטיפים ומיד לאחר השינה או בזמנים שסביר שהכלב צריך להתפנות עשויה לעזור. הטיול צריך להיות עם רצועה ובקרבת המקומות הקודמים בהם עשה את צרכיו. כאשר הוא עושה, שבחי אותו ותני לו חטיף קטן או חתיכת נקניקייה לחיזוק חיובי. ללא חיזוקים חיוביים הכלב לא ילמד לעשות בחוץ.

צילומים: ShutterStock

יש לכם שאלה לווטרינר? שלחו לנו, ושאלות נבחרות יפורסמו
לאתר המרפאה של ד"ר איל נחמיאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully