וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים שגורשו הוציאו כרוז נגד אלוף פיקוד מרכז

יהושע בריינר

20.11.2011 / 15:30

אלוף פיקוד מרכז, אבי מזרחי, הוזמן לערב שמקיימת ישיבת "שבי חברון". קומץ מתנחלים שהורחק מיהודה ושומרון זעם על ההזמנה ופרסם כרוז בגנות האלוף בו הוא מואשם בגירוש יהודים מביתם

קבוצת פעילי ימין שקיבלו בחודשים האחרונים צווי הרחקה מנהליים מיהודה ושומרון בחשד למעורבות באירועי תג מחיר, יוצאת נגד ישיבת "שבי חברון", לאחר שזו הזמינה את אלוף פיקוד מרכז אבי מזרחי כאורח הכבוד באירוע במלאת 32 שנה לכינון הישיבה בבנייני האומה בירושלים, שיתקיים הערב (ראשון). בימים האחרונים ולאורך שבת "חיי שרה", במהלכה הגיעו אלפים לחברון, חולקו כרוזים הקוראים לישיבה לבטל את הזמנתו של מזרחי לאירוע בשל העובדה כי "גירש יהודים מבתיהם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"החרמת מפקדים בצה"ל היא, חלילה, כריתת הענף עליו כל עם ישראל יושב". הכרוז שהופץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

במכתב פנו 13 המורחקים, מרביתם מההתנחלות יצהר, אל ראשי ישיבת שבי חברון וקראו להם לבטל את הזמנתו של מזרחי. "ודאי שיש למזרחי זכויות רבות אך לצערנו האלוף אחראי באופן ישיר על מעשים חמורים", נכתב בכרוזים, "מזרחי חתם על צווי ההרחקה שמשמעותם גירוש מהבית של משפחות ובחורים לתקופות של חודשים ארוכים. כמו כן מתוכנן בחודשים הקרובים גירוש והריסת בתים של מאות יהודים, גירוש אותו יבצע מזרחי. כיצד ניתן להתעלם ממעשי הרשע הללו שהאלוף מזרחי מתכנן לעשות?", לשון הכרוז.

אלא שבישיבת שבי חברון לא מתכוונים לבטל את הזמנתו של מזרחי והמורחקים מתכננים לקיים הערב הפגנה מחוץ לבנייני האומה במחאה. על אף המחאה המדוברת, נדמה כי זו הפעם הראשונה שבה מזרחי הופך להיות יעד להפגנות של פעילי ימין, זאת על אף המתיחות הגוברת בין צה"ל לקבוצות שונות מקרב המתנחלים על רקע אירועי תג מחיר. נדמה כי מזרחי נותר עד כה כמי שאינו מקושר לפינויים האחרונים או לפעולות כנגד מבצעי פעולות תג מחיר. בהנהגת המתנחלים הממוסדת ישנה הערכה רבה למזרחי, זאת בניגוד ליחסים שהיו עם קודמו גדי שמני. היחסים בין המתנחלים לאלוף שמני היו טעונים מאוד בשנותיו האחרונות בתפקיד, זאת, בעקבות פעולותיו נגד הפרות סדר בגדה ופינוי מאחזים. מול ביתו של שמני נערכו מדי שבוע הפגנות והוא אף קיבל איומים על חייו.

מישיבת שבי חברון נמסר בתגובה לכרוז שהופץ כי היא "כואבת יחד עם המשפחות את הרחקת יקיריהן". עוד נמסר כי לישיבה "ברור שאין אף ממסד שחף מביקורת, לא כוחות הביטחון וגם לא גופים אחרים, ובלבד שתהיה זאת ביקורת בונה". הישיבה, כך נאמר, הזמינה את האלוף "כחלק מהקשר החי והחם ויחסי שיתוף הפעולה המלאים הקיימים בין צה"ל לישיבה בחברון". "החרמת מפקדים בצה"ל היא, חלילה, כריתת הענף עליו כל עם ישראל יושב. האירוע של הישיבה אינו התעלמות מבעיות, אלא הזדמנות להודות על הטוב הרב שקיים ועל מסירות הנפש שחיילי צה"ל ומפקדיו מגלים מידי יום ביומו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully