וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

געגועים לבוש (הבן)

יוסי ביילין

20.11.2011 / 9:01

העולם אולי עוסק בדברים אחרים, אבל אמריקה כבר בוחרת את המתמודד הרפובליקני מול המועמד הדמוקרטי הוודאי - ברק אובמה. זה גם מעניין וגם מצחיק. בכל יום מתגלית פרשיית מין אחרת הקשורה באחד המתמודדים הרפובליקנים, וכשהם מופיעים בפני התקשורת הם מתגלים כטירונים גמורים, המנסים ללמוד את תשובותיהם בעל פה מראש, ושוכחים את השורה החשובה ביותר.

אל מול חבורת הרפובליקנים המגוחכת הזו אתה כמעט מתחיל להתגעגע למועמד מגוחך אחר, שהצליח לכהן בנשיאות שמונה שנים: הנשיא ה-43 של ארה"ב, ג'ורג' בוש הבן, אשר לעומת יורשיו האידיאולוגיים הוא נראה היום שקול וכמעט אחראי. המועמדים הרפובליקנים מאוחדים בעוינותם לאובאמה, מתנגדים לכל העלאה של מיסים, מתנגדים לרפורמה שנעשתה במערכת הבריאות, מתנגדים ליציאת הצבא האמריקני מעיראק, מתנגדים ליציאתו הצפויה מאפגניסטן, מתנגדים לגידול הגירעון בתקציב ותומכים, במידה זו או אחרת, בפעולה צבאית באיראן, בעיקר אם ישראל תעשה את העבודה. מובן שהם מתנגדים להפלות, ועדיף שלא יבלבלו להם את המוח עם כל מיני שאלות הקשורות במזרח התיכון או באסיה או באפריקה, כי זה ממש לא מעסיק אותם והם די גאים בכך שאין להם מושג על מה שואלים אותם.

נשיא רפובליקני - רע לאמריקה ולעולם

קצת פחות משנה לפני הבחירות, אי אפשר לדעת שום דבר. ברגע זה מפסיד אובמה בשלושה אחוזים למיט רומני, המועמד המוביל בצד הרפובליקני, וגובר על כל שאר המועמדים, שבהם ניוט גינגריץ', הפוליטיקאי הוותיק, המשלב באופן מופלא את ארצ'י באנקר עם פרופסור להיסטוריה. אבל בידי אובמה קלפים לא מועטים בהיותו המכהן בתפקיד ובהיותו מהוקצע מכל המתחרים נגדו. חלק מן הכלכלנים האמריקנים מנבאים כי המצב הכלכלי ישתפר מעט, האבטלה תרד, ומול המשבר באירופה והמשבר הכלכלי המתרגש ובא על סין, תשוב ארה"ב ותהיה עוגן של יציבות כלכלית בעולם. אם זה יהיה המצב בעוד שנה, סיכוייו של אובאמה לנצח יהיו גדולים ביותר.

אבל זה רחוק מלהיות מובטח. גם אם ינצח אובמה, הוא עלול למצוא עצמו מול שני בתי קונגרס עם רוב רפובליקני, מה שיהפוך את כהונתו השנייה והאחרונה לסיוט. אם תומכיו המאוכזבים יישארו בבית ביום הבחירות, תיתכן גם תמונה של נשיא רפובליקני ושני בתים רפובליקניים בקונגרס. זה יהיה רע לאמריקה ורע לעולם. אם יש מישהו בירושלים החושב כי ביום שבו ייבחר רפובליקני לנשיא הוא יעביר את השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים, ייצא למלחמת חורמה באיראן ויעודד את ישראל להקים התנחלויות חדשות - הוא טועה טעות קשה. נשיא פופוליסטי ובור עלול לנאום היום נאומים המתאימים לתפיסת הליכוד-ישראל ביתנו, ומחר להתנהג בבוטות כלפי ישראל, אם רק ידמה לו שהבוטות מעניקה לו נקודות בדעת הקהל.

מול התחרות בין המועמדים הרפובליקנים, קשה לפעמים שלא לפרוץ בצחוק. אבל כאשר מדובר בתפקיד החשוב ביותר בעולם - קשה שלא לחרוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully