וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיילי טלגרף חושף: התוכנית של גרמניה לאירופה החדשה

סוכנויות הידיעות

18.11.2011 / 16:28

לפי העיתון הבריטי, גרמניה שואפת לצמצום הריבונות של מדינות עתירות חובות וליצירת איחוד פוליטי באירופה; מתכוונת למנוע משאל עם בבריטניה בנוגע לרפורמה באיחוד

גרמניה הכינה תכניות סודיות למניעת משאל עם בבריטניה בנוגע לרפורמות באיחוד האירופי, מחשש כי צעד זה יפגע בחבילת החילוץ לגוש היורו, דיווח "דיילי טלגרף" לפי מסמכים שהגיעו לידיו. לפי העיתון הבריטי, קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל צפויה לומר היום לראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון כי בריטניה אינה זקוקה למשאל עם בנוגע לשינויים באמנת האיחוד האירופי, למרות תביעותיהם של בכירים במפלגתו להחזיר לבריטניה חלק מהסמכויות שהועברו לידי האיחוד.

אך לפי העיתון, המזכר, שכותרתו "עתיד האיחוד האירופי", כולל רכיבים רדיקליים בהרבה - להקמת גוף אירופאי חדש שיוכל להשתלט על כלכלות של מדינות במשבר חובות. עוד דיווח העיתון כי גרמניה מתכוננת למצב בו מדינות גדולות באירופה, שגדולות מכדי לחלצן, ישמטו חובות. המזכר עשוי לעורר חששות כי תכניות גרמניה להתמודדות עם משבר החובות בגוש היורו כוללות שחיקה בריבונות הלאומית של מדינות, ולסלול את הדרך ל"מדינת על" אירופאית, לה מערכת מס ותקציב משותפים, המנוהלים מבריסל. לפי תוכנית זו, בריטניה תהיה חלק מהחברות באיחוד האירופי שאינן שותפות למטבע היורו, שיזכו למעמד משני באיחוד. המזכר מצהיר כי בסופו של דבר על האיחוד האירופי להפוך לאיחוד פוליטי.

מרקל קראה אתמול לבריטניה לקחת חלק פעיל יותר ומעורב יותר באיחוד האירופי. "היה נכון מצד דיוויד קמרון להתמקד בבעיות החוב של בריטניה עם כניסתו לתפקיד ראש הממשלה - וברגע שהמוקד השלילי באירופה יעבור, הוא יבחן מעורבות חזקה יותר עם מדינות אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully