וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מכעיס במאבק הרופאים

חיים שיין

17.11.2011 / 12:17

בימים האחרונים אזרחי מדינת ישראל עדים להחרפת מאבקם של הרופאים, מאבק חסר פשרות שאין בו אפילו קורטוב של רחמים. מאבקם של הרופאים אינו במשרד האוצר או במשרד הבריאות. זהו מאבק עז ויצרי מול הדמוקרטיה הישראלית. מאבק שבבסיסו הסוגיה אם מדינת ישראל היא מדינה מתוקנת, שמתקיימים בה שלטון החוק ושמירה על כללי משחק דמוקרטיים הוגנים, או שישראל תהפוך להיות מדינה מופקרת שבה גורמים כוחניים כופים את רצונם על כלל החברה, על גבם של החולים.

מאחורי הדיבורים הרמים של הרופאים על אידיאולוגיה, טובת החולים ודאגה לרפואה הציבורית בישראל, מסתתרת דרישה פשוטה - עוד כסף. תוספות משמעותיות בשכר ובתנאי העבודה אם המדינה רוצה שהם ימשיכו לטפל בחולים. גרונם נטוי והיד פשוטה.

אין ספק כי לרופאים בישראל מגיע שכר הוגן, ההולם את הכישורים ואת ההשקעה שלהם בלימוד ובעבודה. לעניין זה אין הבדל אם מדובר ברופאים צעירים, ותיקים או מומחים, כולל אותם רופאים מופלאים שמצליחים לנוע בין המחלקות בבתי החולים הציבוריים לפרקטיקה הפרטית שלהם.

גובהו של השכר ההוגן אמור להיקבע במשא ומתן עם אותו ארגון המייצג את הרופאים. אם הרופאים בחרו בנציגות שאינה מתאימה להם, אין להם אלא להלין על עצמם. זהו הבסיס של כל הסכמי העבודה הקיבוציים בישראל.

מדינת ישראל אינה יכולה להיות נתונה לגחמות ולמניפולציות של בעלי עניין, אשר בכל פעם יבקשו מקצה שיפורים להסכמים שנחתמו על ידי נציגיהם, שהרי אין לדבר סוף.

במאבק על כללי המשחק של מדינה מתוקנת, אסור לממשלת ישראל למצמץ. הציבור חייב להבין שאם הממשלה תיכנע לרופאים, עלול הסחרור ביחסי העבודה בישראל למוטט את המדינה. מייד לאחר הרופאים יתחיל מאבק האחיות, ולאחר מכן של אנשי רשות שדות התעופה והנמלים, ובעצם כל גורם שיש לו כוח יפעיל את נחת זרועו. מי שישלם את המחיר בסופו של דבר הם כלל אזרחי מדינת ישראל.

אישית, אני בז לאותם רופאים שמאיימים בירידה מהארץ כדי לעבוד כרופאים באוסטרליה, בקנדה או באפריקה. מי שלא מתאים לו לחיות במדינת ישראל ולטפל בחוליה, שלא יאיים - שילך. עדיף שנדע זאת מראש.

טוב עשתה מדינת ישראל שנתנה עדיפות לרופאי הפריפריה. אני מעריך מאוד את איום הרופאים הצעירים כי יעזבו את תל אביב ויעברו לשם. הגיע הזמן שמדינת תל אביב תכיר בקיומה של מדינת ישראל.

מדינת ישראל קמה לאחר שואה איומה ומלחמות קיום קשות. אחד ההישגים הגדולים ביותר של המדינה הוא מערכת הבריאות שלה. תיירות המרפא שמגיעה לישראל בהמוניה היא אחת ההוכחות המובהקות לכך.

מוניטין קונים בשנים רבות וקשות של עבודה. להרוס את המוניטין - אפשר ברגע. ברגעים כאלה, גם מרופאים ניתן לצפות לאחריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully